„Nikdo s námi o této věci nejednal. O funkcích těchto zastávek nevím nic a za firmu mohu říct, že s přetrasováním linek MHD tímto směrem nepočítáme,“ konstatoval šéf autobusové divize FTL Jiří Hloh.

Podle informací z městského odboru dopravy zůstanou zastávky opuštěné ještě nejméně rok.

„Jaké autobusy tudy budou jezdit, nevím. Změny jízdního řádu se provádějí každý rok v prosinci, a pokud je mi známo, žádné přesměrování linek na jižní spojku se letos nepřipravuje,“ vyjádřil se vedoucí odboru Miroslav Nakládal.

Zastávky ožijí až po stavebním boomu

Lidé se navíc ptají, jaký význam má zastávka po levé straně ve směru z Určické ulice do Krasic.

„Že by tu byla v plánu bytová zástavba?“ zamýšlí se například v internetové diskusi čtenáři Prostějovského deníku.

Jejich domněnku potvrzuje místostarostka Alena Rašková, která má ve městě na starosti oblast dopravy. O nově vybudovaných zastávkách mluví jako o investici do budoucna.

„Otázku, kdy a jaké autobusy tudy začnou jezdit, bude vhodné řešit až ve chvíli, kdy vznikne potřeba v souvislosti s bytovou výstavbou za silnicí jižní spojky. A že se tu bude brzy stavět, je hodně pravděpodobné,“ tvrdí místostarostka.

Téhož názoru je vedoucí odboru rozvoje a investic Antonín Zajíček.

„Zdejší pozemky jsou opravdu určené k bytové zástavbě. Kdy se tu ale začne stavět, nelze odhadnout, protože to závisí mimo jiné na oživení ekonomiky. Ale výstavbě by měla napomoci i samotná infrastruktura, která je tu nově k dispozici,“ uvedl Zajíček.

Součástí silničního propojení Určické a Krasické ulice jsou kromě dvou zastávek také chodníky, cyklostezka, protihluková stěna, veřejné osvětlení a klidová zóna s dětským hřištěm. Celkem jde o investici za 35 milionů korun.