S dálniční známkou nyní řidiči mohou projíždět po R46 mezi Olomoucí a Vyškovem maximálně jen "stovkou".

Dlouhodobé snížení rychlosti na rychlostní silnici řidiče zlobí.

Někteří navrhují, aby úřady alespoň vyčlenily nevyhovující úsek ze zpoplatněných, než budou moci opět šlápnout plyn.

Podle ministerstva dopravy však není omezená rychlost důvodem k tomu, aby motoristé za průjezd silnicí neplatili.

Podle šoférů zase není důvod, aby na tak velkém úseku, až po Vyškov museli stovkou.

„Nerozumím tomu. Když jsem jela z Vyškova do Olomouce, stejně všichni jeli více než stovkou. Za co pak platíme dálniční známku? Já využívám hlavně R 46, a teď abych jezdila po sousední státní silnici, protože budu v Olomouci rychleji, než v koloně na dálnici,“ zlobila se padesátiletá Ivana z Vyškova.

O snížení rychlosti na R 46 rozhodlo ministerstvo dopravy na žádost Ředitelství silnic a dálnic.

„To se rozhodlo k takovému kroku po té, co vyhodnotilo silnici jako méně bezpečnou pro tak velkou rychlost. Důležitými faktory pro řidiče by neměla být jenom bezpečnost provozu, ale také plynulost. A v případě častých dopravních nehod by plynulá doprava rozhodně nebyla,“ reagoval na kritiku řidičů mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Ministerstvo: O výjimce neuvažujeme

Aby se rychlost opět mohla zvednout, musejí silničáři minimálně opravit svodidla.

„Letos k opravě kvůli financím nedojde a vše bude záležet na rozpočtu, který budeme mít k dispozici příští rok,“ sdělila Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Jde o investici ve výši zhruba 20 milionů korun.

Není možné, aby úřady vyčlenily úsek ze zpoplatněných, pokud se nepodaří najít peníze do konce roku nebo dokonce ani v příštím roce?

Podle ministerstva dopravy by to bylo nestandardní:

„Ministerstvo neuvažuje o výjimce. Nařízením vlády byl tento úsek zahrnut mezi placené úseky a nadále se s tím počítá. Omezená rychlost není rozhodně důvodem k neplacení poplatků za průjezd silnicí,“ sdělil Martin Novák.

„Není to nestandardní krok. Podobně to funguje i v zahraničí, například v Německu, Rakousku, Francii… Důležitá je pro nás především bezpečnost provozu, pro řidiče je pak efektivní zejména plynulost,“ poznamenal mluvčí resortu.