Původní diskusní fórum, které fungovalo na internetových stránkách města zhruba dva roky, umožňovalo vzájemnou komunikaci mezi lidmi i městským úřadem. Tomu je nyní konec. Občan sice může vyplnit elektronický formulář a radnice mu prostřednictvím své mluvčí odpoví, ostatní se ale k problematice už vyjádřit nemohou. Reagovat mohou pouze v případě, že se interpelace objeví v odkaze nejčastějších dotazů.

„Chtěl jsem jako člen pracovní skupiny pro městský parkovací systém reagovat na dotaz občana, který na diskusním fóru položil k této problematice. Teď už odpovědět nemůžu. Svoje stanovisko musím poslat paní Gáborové a doufat, že jej na web zařadí,“ komentoval změnu na městských stánkách Jan Navrátil s poznámkou, že se tak vytratila přímá a rychlá komunikace.

V původní verzi byla také u každého účastníka veřejné rozpravy i mailová adresa, takže mnoho lidí mohlo následně vést další diskusi mezi sebou bez zatěžování městského webu.

Náhrada vede k anonymitě

„Současná verze vede každého přispěvatele jako občana, což přispívá k anonymitě. Zajímalo by mě, čí to bylo rozhodnutí,“ dodal Navrátil.
Radnice prý měla ke zrušení dosavadní podoby diskusního fóra několik důvodů. Bylo údajně nepřehledné, některé dotazy nesouvisely s prací úřadu a občas se objevovala i vulgarita ze strany účastníků debaty.

„Cílem této úpravy není zamezení komunikace prostřednictvím webu, ale její zpřehlednění a širší využití odpovědí jako zdroje informací pro veřejnost,“ uvedla mluvčí prostějovské radnice Jana Gáborová s tím, že pokud má dotaz informační hodnotu i pro další občany, objeví se automaticky na webových stránkách.

„Internet nabízí v současné době nesčetné množství diskusních fór, na kterých si mohou lidé vyměňovat názory na dění ve společnosti. Smyslem webových stránek města Prostějova je zejména informovat občany, respektive zkvalitňovat informační servis. Nikoliv dávat prostor diskusím, které velmi často vůbec nesouvisejí s prací úřadu,“ tvrdí Gáborová.