„Pokaždé, když je na dálnici omezený provoz, vznikají problémy. Motoristé běžně překračují povolenou rychlost a roli hraje také nepozornost. Značku upozorňující na zúžení vozovky přehlédnou a do druhého jízdního pruhu se snaží přejet na poslední chvíli. Přitom ale zapomínají na fungování zipu. Dodržování této zásady a povolené rychlosti na silnicích je pro nás jen zbožným přáním," říká Vítězslav Matyáš, vedoucí Dopravního inspektorátu prostějovské policie.

Nepozorný šofér a hrozivě vypadající nehoda

Poslední nehoda se v souvislosti se zúžením vozovky stala ve středu kolem osmé hodiny ráno. Způsobil ji čtyřiatřicetiletý šofér vozu Nissan Almera ve směru na Prostějov.

„Musel kvůli zúžení přejet z pravého pruhu do levého. Při tomto manévru narazil z boku do nákladního auta Mercedes Benz, které jelo v levém jízdním pruhu. Osobní vozidlo sjelo mimo vozovku, narazilo na svodidla a vymrštilo se vzhůru. Při letu narazilo do dopravního značení, ve vzduchu se převrátilo a po dopadu skončilo na střeše v příkopě," popsala hrozivě vyhlížející havárii policejní mluvčí Irena Urbánková.

Naštěstí si nevybrala daň na životech. Čtyři muži ve věku od 23 do 55 let, kteří cestovali v nissanu, vyvázli s lehkým zraněním a po ošetření v olomoucké nemocnici byli propuštěni domů. Nepozornost šoféra znamenala škodu 171 tisíc korun na autě, dopravním značení a svodidlech.

Další kolize

K velmi podobné nehodě došlo ze čtvrtka na pátek.

„Neznámý řidič narazil do dopravního značení, které upozorňovalo na uzavírku levého jízdního pruhu. Značení odhodil do pravého jízdního pruhu, kde do něj narazil devětadvacetiletý řidič automobilu Volkswagen Sharan," popsala Irena Urbánková. Obdobný případ museli policisté řešit i o čtyři dny dříve. Tehdy šofér při přejíždění z pruhu do pruhu zachytil o pravou přední část autobusu, po kolizi však ujel.

SOUVISEJÍCÍ: Řidiči na R46 stojí hodiny v kolonách, kvůli opravám a uzavírkám

Co bude dál?

Úpravy desetikilometrového úseku ve směru na Vyškov potrvají ještě několik dní.

„Od desátého po devatenáctý kilometr opravujeme kvůli výrazným nerovnostem celou část dálnice. Provoz jsme tedy převedli do protisměrného jízdního pásu v uspořádání 1+1," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová s tím, že práce potrvají do 18. listopadu. Tato rekonstrukce nebude zdaleka poslední.

„Přibližně během dvou let chceme položit nový povrch téměř v celé délce rychlostní silnice R46," upřesnila mluvčí cestářů.

Kromě špatného povrchu jsou problémem „hanácké dálnice" nevhodné technické parametry. Absence odstavných pruhů nebo zálivů, nevhodně řešené nájezdy a poloměry zatáček. Tyto nedostatky brání zařazení silnice mezi skutečné dálnice a také tomu, aby zde mohla být zvýšena rychlost na stotřicítku.