Jedním z mnoha lidí, kteří denně cestují za prací mezi Olomoucí a Prostějovem, je Eva Kloudová. Dojíždí z Prostějova do Olomouce. Teď už raději autobusem.

„Vlakem jsem jezdila do škol a do zaměstnání osm let. Odradila mě ale ta věčná zpoždění, nejdéle jsem na spoj čekala skoro hodinu. Zpoždění deset až patnáct minut je přitom naprosto normální,“ uvedla. Služeb Českých drah zatím znovu využívat nehodlá. „Ani lepší cena měsíční jízdenky mě rozhodně nepřiměje znovu jezdit vlakem,“ doplnila důrazně.
Pravidelná zpoždění jednoho ze spojů na trati Prostějov – Olomouc vysvětluje tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Vlak, který má podle jízdního řádu vyjíždět krátce po osmé z Prostějova, má denně zpoždění 5 až 20 minut. „Hlavním důvodem jsou stavební práce na trati, které souvisejí mimo jiné s výlukou v železniční stanici Opava – východ, v úseku Zábřeh na Moravě – Červenka, ale také s hustou sítí osobních vlaků,“ konstatoval Kubala. Situace by se podle mluvčího měla „s pomalým ukončením stavebních prací zlepšit“.

Co na to zákazník?

Silvie Mazalová, která tudy pravidelně cestuje, si stěžuje na věčná zpoždění vlaků, ale vadí jí i zmatky na dráze. Markéta Soušková právě řešila hodinové zpoždění spoje. „Jezdím převážně Pendolinem, to je přesné, ostatní rychlíky, to je hrůza,“ tvrdila rozladěně. „Biedne,“ zhodnotila stručně svoje zkušenosti Alžbeta Bašková, mladá žena ze Slovenska. Podle ní na Slovensku jezdí vlaky mnohem přesněji. Za zpoždění se dráhy omlouvají a vracejí peníze.
Podobné byly i názory dalších cestujících. „Vůbec nejsem spokojena. Z Olomouce do Vrbátek jezdím vlakem denně už pětatřicet let a zdá se mi to čím dál horší,“ prohlásila jedna z žen na nádraží. „Věčná zpoždění a mizerná hygiena,“ shrnul jiný cestující. „Raději si s sebou beru peníze na taxíka,“ poznamenal muž středních let.

Skupinka cestujících přebíhá mezi nástupišti, na informační tabuli je nesprávně označená kolej. Jsou značně rozladěni. Strojvedoucí odmítá situaci komentovat, vlakvedoucí je sdílnější. „Je to jednokolejka, vlaky na sebe musí čekat,“ říká. „Lidé jsou na nás naštvaní, zpoždění vlaků se negativně promítají i do práce zaměstnanců drah,“ dodává.