„Od poloviny prosince se vlaky mezi Chornicemi a Dzbelem rozjedou," oznámili tento týden zástupci olomouckého hejtmanství a integrovaného dopravního systému kraje.

Místní už v lepší dopravní obslužnost po více než dvou letech čekání ani nevěřili.

„Jsem určitě pro to, aby vlak jezdil a jsem za to moc rád, ale musí navazovat na všechny směry. Bez návaznosti na Skalici nebo na Moravskou Třebovou by vlak neměl smysl. Je důležité, aby vlaky do Chornic přijely a zase se s lidmi rozjely. Jakmile budou lidé muset někde čekat hodinu a půl na zastávce, nepotrvá ani půl roku, vlaky budou ztrátové a zase je zruší," uvedl Roman Slusar ze Dzbelu, který zažil dobu, kdy na trase Chornice Dzbel jezdily plné vlaky.

„Jezdili důchodci, chataři, žáci škol na výlety, pak to postupně přestávalo mít návaznost a lidé o takové cestování ztratili zájem," dodal Roman Slusar.

Na tom, že se vlaky po více než dvou letech na trase Chornice Dzbel rozjedou, se shodli zástupci kraje na konci minulého týdne.

Informaci v pondělí potvrdil náměstek hejtmana Olomouckého kraje Alois Mačák.

„Přestože zástupci Pardubického kraje mají problém s vytvořením návrhové studie, shodli jsme se v pátek s ředitelem Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje na tom, že nyní v situaci, kdy je změna jízdních řádů a Pardubický kraj od září zajistí dopravní obslužnost na trase Moravská Třebová a Chornice, navázali bychom na ně," sdělil Alois Mačák s tím, že vlaky už nestihnou rozjet od září, ale od poloviny prosince.

Musí mít návaznost

„Samozřejmě bychom byli rádi a stejně tak zdejší lidé, kdyby vlak jel, ale do prosince je ještě daleko. Necháme se překvapit," nechala se slyšet starostka Dzbelu Jana Konečná.

Olomoucký kraj na návaznosti vlaků trvá.

„Na návrhové studii ze strany Pardubického kraje stále trváme. Vlaky musejí mít nějakou návaznost," upozornil Alois Mačák.

Informaci, že by na zmíněné trase mohl projet vlak již v prosinci, potvrdil také ředitel KIDSOKu Jaroslav Tomík.

„Když jsme zjistili, že Pardubický kraj skutečně rozjede vlaky od Moravské Třebové na Chornice, rozhodli jsme se připojit k objednávce a protáhnout trasu až do Dzbelu," informoval Jaroslav Tomík.

Dva páry vlaků přes týden

Mezi Chornicemi a Dzbelem by se v prosinci měly rozjet motoráky společnosti České dráhy.

„Použijeme vozidla Pardubického kraje, která by měla začít jezdit od 1. září mezi Moravskou Třebovou a Chornicemi. Lidé mohou mezi Chornicemi a Dzbelem očekávat dva páry vlaků přes týden a dva páry o víkendu. Postupně budeme vyhodnocovat frekvenci," popsal Jaroslav Tomík.

Časy v jízdním řádu, který lidé najdou na stránkách KIDSOKu, jsou zatím předběžné a mohou se změnit.

„Časování není konečné, ale trasy už jsou zadané. Na všem bychom měli spolupracovat s Pardubickým krajem, abychom něco nezanedbali. Vzhledem k tomu, že jde o přeshraniční dopravu a podílíme se na ní na našem území, musí mít smysl také u nás," vysvětlil Jaroslav Tomík s tím, že necelou čtyřkilometrovou trasu Chornice Dzbel bude financovat Olomoucký kraj.