Železnice mezi oběma městy je více vytížená od konce roku 2013, kdy dopravu posílily dva nové spěšné vlaky a na trať vyrazilo o osm spojů více.

„Navýšením vlaků jsme nejen podpořili mobilitu pracovní síly, ale také jsme rozšířili nabídku pro mladé lidi, kteří dojíždí za vzděláním. A to byl náš cíl," vyjádřil se náměstek hejtmana pro dopravu Alois Mačák.

Podle statistik Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK) se zvýšil počet cestujících o téměř deset procent.

„Mezi Prostějovem a Olomoucí to bylo ještě o tři procenta více. Data nám ukazují, že cestující rozšířené nabídky rádi využívají," řekl ředitel KIDSOK Jaroslav Tomík s tím, že na navýšení počtu cestujících mohou nové spoje.

„Čtyři nové vlaky jezdí v ranní špičce, z toho jeden je spěšný, v odpolední špičce přibyly dva páry spěšných vlaků. Ve špičkách tak jezdí vlaky mezi oběma městy zhruba v půlhodinových intervalech," dodal Jaroslav Tomík.

Jízdní řád, který platí v letošním roce, přinesl novinku v podobě zavedení jednoho páru vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem ve večerních hodinách.