„Za první republiky vlastnili takový vůz pouze vyvolení. Stál přes třicet tisíc korun a tak si jej mohli dovolit jen továrníci a herci, jako byl například Vlasta Burian. Ten měl stejný vůz ve sportovnější verzi. Z 4 byl prvním automobilem v Evropě s pohonem předních kol,“ popsal sběratel.

Každého, kdo si myslel, že tohle autíčko je pouze pro parádu Josef Nechvátal vyvedl z omylu. Automobil má výkon sedmdesát kilowat a s přehledem si to po silnicích šine více než osmdesátikilometrovou rychlostí.

„Je v perfektním stavu, takže se nemusím bát, že by mě v půli cesty zradil. Jezdím s ním všude. Nedávno jsem na něm projel Slovensko a bylo to moc fajn. Tamní lidé mají o historická vozidla daleko větší zájem než u nás. Když projíždíte Nitrou, mávají na vás, kynou a motoristé jsou mnohem ohleduplnější,“ přiznal hrdý majitel, který má ve své sbírce ještě další krasavce.