To po úterním zasedání rady oznámilo, že by rádo nechalo vzniknout kruhovou křižovatku v Plumlovské ulici. A to hned vedle základní umělecké školy.

„Určitě by se nejednalo o investici na letošní rok. V následujícím rozpočtu by se ale objevit měl,“ uvedl náměstek prostějovské primátorky Jiří Pospíšil.

Přitom už v současné době existují plány na další kruhové křižovatky, a to často v centru města.

Podle záměru vedení města by měla další vzniknout před hlavní poštou, na Poděbradově náměstí a také vedle kostela Milosrdných bratří.

Kravařovu nezprůjezdní

Jen na vnitřním okruhu města by bylo pět rondelů, na každé výpadovce jeden. Nicméně jedno je podle představitelů města jisté: k současnému zprůjezdnění Kravařovy ulice by nedošlo.

„Uvažovat o tom určitě nebudeme. Určitě ne teď. Šlo by jak o dohodu s dopravním inspektorátem, tak o politické rozhodnutí,“ uvedl Jiří Pospíšil. Argument pro zachování současného stavu, tedy existenci zábran u hudební školy, pak poskytla jeho kolegyně Ivana Hemerková.

„Základní umělecká škola by byla hned u silnice. A děti by do ní tak vcházely přímo ze dveří,“ vyjádřila se.

V minulosti přitom vznikla petice za znovuzprůjezdnění Kravařovy ulice. Magistrát ji však tehdy nevyslyšel.

I samotné rondely vzbuzují nemálo vášní. Pro část řidičů jsou vítaným pomocníkem v dopravě – poukazují zejména na větší plynulost dopravy. Jiní je odmítají.

„Rondely jsou z psychologického hlediska v pořádku. Dopravní situaci relativně zlepšují. Všechno je to ale o tom, jak je který rondel projektovaný. Důležité tedy budou jeho parametry,“ vyjádřil se k problematice dopravní psycholog Alois Hudeček.