Zatímco si řada Prostějovanů myslí, že budování kruhových objezdů jen zvyšuje zisky stavbařů, radnice i policie si od tohoto projektu slibuje vyšší bezpečnost a plynulost v dopravě.

„Stavět začneme příští rok, první přípravné práce bychom chtěli stihnout již na podzim,“ informoval prostějovský starosta Jan Tesař.

Popsal, že po dokončení rondelu už tam automobily nebudou muset stát na semaforech a navíc se vybuduje výjezd z ulice Sádky.

Místem by mohla vést i nová cyklostezka

Prostějovský místostarosta Miroslav Pišťák doplnil, že místem by mohla vést nová cyklostezka.

„Projekt bude složitý především kvůli mlýnskému náhonu a kanalizačnímu sběrači. Právě o těchto skutečnostech nyní jednáme s krajskými úředníky,“ uvedl radní Vlastimil Uchytil.

Kolik bude rondel stát?

Nechtěl upřesnit, na kolik celá akce přijde.

„Rondel v Brněnské ulici stál třiadvacet milionů korun. Ten na Petrském náměstí bude finančně náročnější. Jistě půjde o desítky milionů korun,“ poznamenal.

Radnice dá na akci menší díl peněz.

„Zaplatili jsme projekt, budeme financovat osvětlení rondelu a některé další záležitosti,“ zmínil se starosta Tesař.

Policejní mluvčí Alena Nedělníková tvrdí, že rondely jsou pro cyklisty i šoféry bezpečnější.

„Je to statisticky podložené. Stává se na nich minimum dopravních nehod,“ konstatovala.

Prostějovské rondely se lidem moc nezdají

Prospěšnost rondelů však řada Prostějovanů vnímá spíše v souvislosti s naditými konty stavebních firem.

„Nejde o to, jak slouží rondely motoristům, ale o to, kolik zakázek dostanou tyto společnosti,“ vyjádřil se ve webové diskusi na stránkách Prostějovského deníku Prostějovan s přezdívkou Beli.

Podobný názor má diskutér Nobody.

„Rondely, které se staví v Prostějově, jsou úzké, to by si jinde vybudovat nedovolili! Zpomalují dopravu, a když jede autobus, tak se naklaní,“ míní další Prostějovan.

„Hlavně, když se na Petrském náměstí před pár lety stavěla benzinka, tak rondely vedení města rezolutně odmítlo z toho důvodu, že jsou na vnitřním okruhu a narušily by zelenou vlnu,“ vzpomínal.

„Postavit a za pár let zase překopat, případně za pár měsíců zase uzavřít na půl roku a opravit vytrhané dlažební kostky,“ poznamenal.