Jednodenní program zahájila soutěž o pětici nejlepších aut celorepublikového setkání, poté odstartovala jízda zručnosti.

„Úkolem soutěžících je projet okruh co nejrychleji. Za každé sražení kuželu nebo vyjetí z trasy strháváme dvě vteřiny,“ vysvětlili organizátoři.

Někteří řidiči zvolili poklidné tempo, jiní se proměnili v závodníky a zatáčky brali smykem. Kdo nebyl spokojený s výsledkem, mohl si jízdu zopakovat.

Přítomní měli možnost prohlédnout si i speciálně upravenou Škodu 130 LR, kterou Ondřej Klymčiw letos provětral na slavné Rallye Dakar v kategorii Classic. O své zážitky se bývalý motocyklový jezdec podělil s návštěvníky kempu.

Od zdánlivě bláznivého nápadu do nalodění a přesunu uběhlo necelých pět měsíců. Za tu dobu musel Ondřej Klymčiw připravit auto, sehnat peníze, sestavit svůj tým a zařídit spoustu dalších nezbytností, včetně těch spojených s koronavirovou pandemií.

„Jediné možné testování proběhlo v polovině listopadu, kdy jsme se vloupali do bývalého dolu u Karlových Varů, který právě revitalizují. Z těch cest po náklaďácích měli udělané nádherné cyklostezky, my jsme tam načerno testovali ve tmě. Představte si, jak po dvou dnech ty cyklostezky vypadaly,“ přiznal se šibalským úsměvem známý dakarista.

Jediným záměrem pro posádku Škody 130 LR bylo dojet do cíle, což se i přes různé trable nakonec povedlo. Na rozdíl od roku 2016, kdy Ondřej v jedné z etap Dakaru se svým motocyklem havaroval a ošklivě se zranil. S propíchnutou plící a zlomenou pánevní kostí podstoupil náročnou operaci, jako správný bojovník se však nevzdal a půl roku od pádu už zase trénoval na jednu z nejnáročnějších rallye světa. V roce 2018 na ní ale havaroval znovu a po dalším vyhraném boji o život se rozhodl, že na motorku už nesedne.

Zajímavé povídání vystřídala spanilá jízda škodovek do Prostějova. Zpátky v kempu následovalo vyhlášení výsledků slalomu a večer si zájemci zpříjemnili táborákem. Kromě vzpomínek si mnozí odvezli také trička, hrníčky, kalendáře nebo samolepky s logem Hanákého škoda srazu.