„Myslím si, že jsou obě stavby potřeba. Klobouk dolů, jak rychle to stavaři stihli. Musím je pochválit. Pracovali v zimě, dešti i blátě," říká například František Dostálík.

Podle svých slov bude spojnici obcí využívat i Kateřina Drozdová ze Skalky.

„Nevím, jestli byla stavba nutně potřeba. Hodně z nás však má v Pivíně rodinu či přátele, navíc je tam nejbližší pošta. Po polní cestě tam šlo chodit, ale autem to byla hrozná zajížďka. Takhle to bude pohodlnější," vysvětluje svůj pohled na zcela novou komunikaci obyvatelka lázeňské obce.

Také starosta Pivína Jan Vrána je se stavbou spokojený. Podle něj se dlouho čekalo především na spojnici s lázněmi ve Skalce, která měla původně vzniknout už na konci třicátých let.

„Vzhledem k svému věku budu muset cestu do lázní ve Skalce často využívat, kvůli pohybovému ústrojí. Chvíli potrvá, než si na obě stavby lidé zvyknou. Ale nová silnice a nový povrch na té pivínské jsou hodně důležité a podle mě například ostrůvky pro chodce opravdu zvýší bezpečnost," domnívá se.

Skalecký starosta Antonín Frgal naopak vyzdvihuje význam druhé z komunikací.

„Lidem se zkrátí cesta, Pivín pro nás bude dostupnější. Dříve jsme museli jet z jedné vesnice do druhé jedenáct kilometrů, teď to budou necelé dva. Tato silnice už měla stát dávno. Ještě dnes ji každopádně využiji, vyplatí se když místo čtvrt hodiny pojedu čtyři minuty," libuje si.

Při okopávání našli rybník

Stavební úpravy zahrnovaly také nové osvětlení v Pivíně, ostrůvky pro chodce, ale také kanalizaci.

Jak se ale vyjádřil Ladislav Jančík z firmy STRABAG, nejvíce se dělníci při rekonstrukci průtahu obce zapotili při odstraňování starého povrchu.

„Nejtěžší bylo okopávání starého povrchu, protože jsme při něm narazili na bývalý rybník. Museli jsme tak zasahovat hodně hluboko pod původní vozovku," informuje oblastní ředitel firmy.

Obě stavby nakonec stály pětatřicet milionů korun. Částí peněz přispěl kraj, který například na spojnici Skalky s Pivínem dal polovinu nákladů – tři a půl milionu korun. Druhou polovinu si mezi sebe rozdělili obce, každá zaplatila úsek na hranici svého katastru.