Samotný přístroj na terapii dětí s poruchami pozornosti.

„Přístroj pracuje na principu měření mozkové aktivity. Na rozdíl od klasického EEG však neslouží k diagnostice, nýbrž k usměrňování pozornosti dítěte. Na hlavu vždy připevním tři elektrody, které snímají aktivitu zkoumaného mozkového centra. Dítě pak má za úkol soustředit se na obrazovku před ním, na které běží hra nebo pohádka. Z přístroje pak získává zpětnou vazbu různě intenzivním pípáním, nakolik se soustředí a nakolik ne," popsala princip fungování přístroje zástupkyně ředitelky a vyškolená terapeutka pro biofeedback Marie Paulová.

Výsledky se s pravidelnými terapiemi dostaví už po dvaceti sezeních. Terapeuti takto léčí poruchy pozornosti, deprese, nebo třeba i pomočování.

„Od biofeedbacku si toho slibuji opravdu hodně. Většina našich dětí trpí poruchami, které by přístroj mohl zlepšit. Mám na něj doposud jen ty nejlepší reference. Kupříkladu silně hyperaktivní sedmiletý chlapec, který se nemohl naučit jezdit na kole, už po šesti sezeních u přístroje zvládá samostatnou jízdu na bicyklu," vložila naděje do nového přístroje ředitelka školy Jistota Marie Turková.

Zároveň doplnila, že velký vliv na zakoupení přístroje měl i fakt, že někteří z jejich žáků už dojížděli na terapie biofeedbackem do Olomouce, kde si je museli hradit.

„Takto máme svůj přístroj přímo ve škole spolu s vyškoleným personálem, který bude provádět terapie pro naše žáky zcela zdarma," uzavřela Marie Turková, ředitelka Mateřské, základní a střední školy Jistota v Prostějově.

Zařízení vyšlo na šedesát tisíc korun.

„Každoročně nám přichází stovky žádostí o zafinancování projektů a my z nich vybíráme ty nejlepší. Pořízení přístroje biofeedback mezi ně určitě patří. S paní ředitelkou školy Jistota spolupracujeme dlouhodobě. Tohle je už jejich pátý projekt, na kterém se naše nadace podílela," uvedla Denisa Rísová, výkonná ředitelka nadace Agel s tím, že celkově už věnovali sto osmdesát tisíc korun na rozvoj prostějovské školy Jistota.