Dálnici na Prostějov a také brodecký nájezd na ni využívá také Naďa Lankašová z Brodku u Prostějova.
„Nájezdy jsou strašné, hlavně z prostějovské strany. Chybí zde například připojovací pruhy," říká.
Naďa Lankašová se s dalšími obyvateli a návštěvníky Brodku dočká příští rok změn. V pondělí zástupci Poslanecké sněmovny, Olomouckého kraje, investora a stavebních firem slavnostně zahájili výstavbu mimoúrovňové křižovatky, která by měla najetí na dálnici usnadnit a udělat bezpečnější.
K současnému stavu nájezdu se vyjádřil také Martin Smolka z Ředitelství silnic a dálnic.
„V osmdesátých letech nebyla zdaleka taková doprava jako dnes. Nepamatovalo se tedy ani na připojovací pruhy, problémem je také to, že se silnice napojují v zatáčce, za kterou není vůbec vidět," vysvětluje vedoucí pracovník Ředitelství silnic a dálnic pro Olomoucký kraj. Stavba, která má být předběžně hotová příští říjen, přijde na sedmdesát milionů korun. Ředitelství silnic a dálnic je sehnalo ve Státním fondu dopravní infrastruktury.
Snadnější výkup pozemků
Opravy nájezdu uvítal také poslanec Jaroslav Faltýnek, který ho podle svých slov využívá velmi často.
„Je to zde hodně nebezpečné a odbočování riskantní. Jednoznačně zde chybí odbočovací pruhy, auta mají k vyjetí na dálnici jen několik metrů a ne stovky," sděluje poslanec a dodává, že by se v současnosti mělo snadněji vykupovat pozemky pro dopravní stavby.
„Kraje jsou na tom přípravou pozemků lépe než stát. Byl ale schválený zákon o výkupu pozemků, který by měl státu dovolit vykupovat za vyšší částky," doplňuje poslanec.
Bezzubá legislativa
Náměstek olomouckého hejtmana Alois Mačák je přesvědčený, že se doprava v Olomouckém kraji i České republice obrací pomalu k lepšímu. Zmiňuje ale také problémy, které má stát s plánováním nových staveb a úpravou starých.
„V průměru se u nás připravuje stavba třináct a půl roku. To ukazuje na naprosto bezzubou legislativu. Problém je i ten, že za šest let co jsem ve vedení kraje, zažívám už devátého ministra dopravy. To mi přijde docela šílené, chybí zde prostě návaznost," podotýká Alois Mačák a dodává, že přes strategickou polohu České republiky nás zahraniční dopravci začínají objíždět.
Další opravy
Oprav se v příštích letech podle Martina Smolky dočkají také exity Prostějov – Jih a také Olšany u Prostějova. Zároveň dodává, že cena staveb by v budoucnu nemusela být příliš vysoká.
„Na trhu je velká konkurence mezi stavebními firmami. Příští týden například začíná stavební ruch na Červenohorském sedle. A původních 400 milionů, které zde měly být utraceny, se podařilo snížit na dvě stě padesát milionů," říká.