„Cisterna takové problémy neměla, ale hůř na tom byl žebřík,“ konstatoval řídící důstojník Marek Sobek. Přestože v esíčkách cesty parkovalo jen několik vozů, autu s žebříkem trvalo deset minut, než se dostalo na konec ulice.

Ztížená průjezdnost městem představuje pro hasiče velký problém. „Částečně za to mohou špatně parkující řidiči, ale někde nemůžeme projet, i když parkují dobře,“ vysvětlil Sobek. Některé silnice vedoucí k panelákům jsou totiž úzké a stačí aby auto stálo i dvacet centimetrů od obrubníku a rozměrná technika se proklestí jen s potížemi. „Kdyby opravdu hořelo, museli bychom auto přenést nebo odsunout. Ztratíme tak ale čas,“ dodal důstojník.

Dalším oříškem jsou špatně řešené nebo chybějící nástupní plochy pro požární techniku. Ty musí být podle zákona u domů s více než šesti patry. Na úzké nástupní plochy narazili včera hasiči například v ulici Václava Špály. Žebřík raději rozložili na silnici.

Hasiči mají auto vybavené počítačem. Kdyby žebřík vysunuli na trávě a stabilizační noha se probořila, tak se ovládání zablokuje a žebřík nelze použít. „Přestože má žebřík dosah třicet metrů do výšky a čtrnáct metrů do stran, do osmého patra nedosáhl,“ konstatoval Sobek a obsluha žebřík zase složila.