„Realizovat stavbu chceme ještě letos. Uvědomujeme si však, že jde o šibeniční termín," řekl v pondělí dopoledne Alois Mačák (ČSSD), prostějovský radní a náměstek Olomouckého kraje zodpovědný za oblast dopravy.

Mačák přiblížil, že odborníci projednali možnosti řešení tohoto dopravního uzlu na jedné z nejfrekvento­vanějších výpadovek ve městě jedenáctého března.

„O finální podobě projektu pak budeme hovořit na schůzce, která je na programu v pondělí osmého dubna," sdělil náměstek Alois Mačák.

Semafory?

Loni nechal kraj položit na vozovce v Olomoucké ulici nový povrch. Okolí vlakového přejezdu se ale rekonstrukce nedotkla. Projekt na tuto akci totiž nebyl hotový.

„Hrby v asfaltu jsou u přejezdu děsné. Navíc se tam pletou chodci a cyklisté," povzdechl si nad situací řidič Petr Novotný, který tudy často projíždí.

Novotný ví, že na přejezdu mají vyrůst zábrany a zajímá jej, zda budou křižovatku řídit semafory. Na nich v rámci příprav projektu trval Drážní úřad. Prostějovští radní ale netajili obavy, že by takto řízená křižovatka mohla způsobit dopravní kolaps.

„Olomoucká ulice je velice frekventovaná. Když přes ni jede vlak, pak tvoří se dlouhé kolony," poukázal v této souvislosti náměstek primátora prostějovského magistrátu Jiří Pospíšil (ODS). Spolu s kolegou Zdeňkem Fišerem (ČSSD) zdůraznil, že chtějí najít optimální řešení dopravního uzlu.

Má být bezpečnější pro všechny

Přejezd v Olomoucké ulici je dlouhodobě nebezpečný pro chodce. V minulosti tam v kolejišti zemřelo několik lidí. Buď vstoupili před projíždějící vlak z nepozornosti, nebo s úmyslem vědomě skončit se životem.

„Nové řešení musí zvýšit bezpečnost pro všechny účastníky provozu. Ať už řidiče, cyklisty, nebo chodce," vzkázal krajský náměstek Alois Mačák.

Předpokládaná cena úprav přejezdu a okolí je téměř 29 milionů korun.

„Kraj investuje dvanáct milionů, Správa železniční a dopravní cesty devět milionů a město Prostějov osm milionů korun," spočítal Mačák. S výkupy parcel se pro realizaci akce nepočítá.