Kousek ode mě v příkopu navíc vidím dva kříže s pamětní deskou připomínající jednu z nehod, která zde skončila tragicky. Přemýšlím nad tím, proč zde řidiči stále nesmyslně riskují. Vždyť jen za uplynulých čtrnáct dní se zde staly dvě nehody.

V sobotu 30. března tady oktávka s třiačtyřicetiletým řidičem napálila do stromu a o osm dní později tu jednadvacetiletý mladík po nezvládnutí zatáčky skončil se svou audi v příkopu.

A lidé dodnes vzpomínají i na jednu z nejtragičtějších nehod na Prostějovsku za poslední léta, která se udála právě tady. V neděli 12. ledna 2014 zde v brzkých ranních hodinách vyhasl po nárazu do stromu život dvou mladíků.

Vysoká rychlost a zvlněná vozovka

Co ovšem stojí za sérií nehod? Proč řidiči v relativně přehledném úseku často bourají?

„Podle výsledků policejní statistik tento úsek neoznačujeme podle nastavených parametrů za tzv. nehodovou lokalitu. Nicméně je realitou, že v poslední době zde nehod spíše přibývá než ubývá," uvedl policejní mluvčí František Kořínek s tím, že podle něj je příčinou nehod ve většině případů nepřiměřená rychlost.

Čtenáři Deníku mají o příčinách nehod docela jasno. Na facebookové diskusi na stránce Prostějovského deníku vidí problém v nepřiměřené rychlosti aut a špatném stavu vozovky.

„Lidi tam jezdí jak blázni. Stav vozovky není na závody způsobilý,“ míní například čtenářka Lenka Vondrouchová.

„Nákladním autem tam jedu asi 40 km/h, jinak je auto neříditelné a vyhnutí se s druhým autem skoro nemožné. Jde o hodně nebezpečný úsek,“ přidal svůj postřeh Radek Hrebik Anth.

Další diskutující se pak věnuje stavu a povaze vozovky v daném úseku.

„Strhané krajnice, větší auta to tam vždy rozkmitá. Navrhuji snížit rychlost a i opravu komunikace by to potřebovalo,“ sdělila svůj názor Eva Dlouhá Nováková.

Charouz: Řidiči zde nesmyslně riskují

Na nebezpečí, který úsek skrývá, upozorňuje i Miroslav Charouz, krajský koordinátor BESIP.

„Jde o starší svažitou komunikaci s terénními vlnami, kde se auta při rychlé jízdě docela rozkymácí a neštěstí může být na světě,“ vysvětlil Charouz s tím, že sklon vozovky je tam opravdu nebezpečný i při jízdě povolenou rychlostí, natož pak vyšší.

Podle něj řidiči v tomto úseku často nesmyslně riskují, jezdí rychle a nemají vozidla dostatečně pod kontrolou. Pak lítají na vozovce doleva doprava a často jízdu lidově řečeno neukočírují.

„Jezdit by se tam mělo s rozvahou, předjíždět opatrně, dát si pozor na táhlou zatáčku a omezit rychlost na únosnou úroveň,“ přidává varování koordinátor Charouz.

Oprava je v plánu

Pomoci pro zklidnění situace v daném úseku by podle jeho názoru snad mohlo to, až se silnice opraví a nebudou tam příčné sklony. Otázkou zůstává i případná možnost narovnání nebezpečné zatáčky a přidání směrových desek vedoucích řidiče k tomu, aby ubrali na rychlosti.

Dobrou zprávou pro řidiče je, že oprava této silnice je v plánu.

„Je nachystaná ve stupni dokumentace pro územní řízení. Zároveň začínají probíhat jednání s majiteli dotčených pozemků,“ uvedl František Pěruška, vedoucí oddělení silničního hospodářství v Olomouckém kraji.

A kdy k realizaci investice dojde? „To se ještě nedá přesně odhadnout, ale v zájmu kraje je opravit silnici co možná nejdříve,“ nechal se slyšet Pěruška.

Nehody na silničním úseku mezi Ohrozimí a Vícovem

(od 1. 1. 2007 do 3. 4. 2019)

Počet nehod celkem 56

Počet nehod s následky na zdraví 16

Počet usmrcených osob 3

Počet těžce zraněných osob 4

Počet lehce zraněných osob 14

Zdroj: Jednotná dopraví vektorová mapa, www.jdvm.cz