„Most byl v havarijním stavu a jeho nosnost byla velmi nízká. Mezi další závady patřila i úzká vozovka, takže hlavně z těchto důvodů se rozhodlo o stavbě nového mostu,“ vysvětlil Vítězslav Procházka z Odboru dopravy v Konici.

Nový most má být šestnáct metrů dlouhý s šířkou šesti a půl metru. Navíc by neměl mít omezeno hmotnostní zatížení. Podle původního plánu se měla stavba dokončit do dvacátého prvního října, ovšem kvůli zpoždění při geologickém průzkumu se může uzavírka prodloužit.

„Nic se nemůže uspěchat, protože beton potřebuje určitý čas, aby uzrál, ale stavbaři dohánějí zpoždění i o víkendech. Myslím si, že nejpozději do konce října by se měl most pro dopravu otevřít,“ uvedl Procházka.

Podél mostu je nyní vybudována pouze provizorní lávka pro chodce a cyklisty. Kvůli uzavírce se upravovaly i autobusové jízdní řády. Linka jedoucí přes Stražisko do Konice se nyní vrací z části Maleny na Růžov a Přemyslovice, pokračuje do Konice a teprve odtud zaveze autobus cestující do Čunína.

Martin Laštůvka