„Po několikaletém přerušení provozu dochází k obnovení vlakové dopravy v úseku Dzbel – Chornice. Nově pojedou čtyři páry osobních vlaků," informovala Kateřina Šubová, regionální mluvčí Českých drah.

„V pracovní dny jedou vlaky v 6.35 a v 16.17, v 8.17 a v 18.17 každý den až do Moravské Třebové. Zpět do Dzbele jedou v pracovní dny v 6.15, v 8.12 a v 15.56, o víkendu v 7.12 a denně v 17.56," upřesnila Kateřina Šubová. Zároveň dodala, že na ostatních tratích cestující nezaznamenají podstatnější změny. 

Příklad jízdního řádu - Prostějov - Chornice (pátek 19. 12. 2014)

Prostějov - Chornice - příklad jízdního řádu 19. 12. 2014

Klikněte pro zvětšení. Zdroj: ČD

Další změny v Olomouckém kraji

Cestující mezi Jeseníkem a Olomoucí budou mít snazší jízdu. Jelikož se z původních spěšných vlaků stanou rychlíky, zmenší se počet přestupů v Zábřehu.

„Nově lze cestovat přímo do Olomouce i vlakem z Jeseníku v 10.54 denně a v 16.54 v neděli, v opačném směru lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9.10 a 15.11," uvedla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Mezi Přerovem a Bohumínem bude přímých regionálních vlaků jezdit méně.

„Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní špičky, tedy z Přerova v 5.00, 5.31 a 6.01, a odpolední špičky do Přerova v 15.56, 17.56 a 19.56," sdělila mluvčí. Zbývající osobní vlaky budou ve dvouhodinovém taktu končit a vyjíždět ze Suchdola nad Odrou, kde lze i nadále v obou směrech přestoupit na rychlíky mezi Brnem a Bohumínem.

V Olomouci bude i příští rok pokračovat rekonstrukce hlavního nádraží, se kterou jsou spojené výluky. Do poloviny května lidé neprojdou hlavním podchodem z vestibulu. Dočasně se také sníží počet použitelných nástupišť, čekací doba vlaků má ovšem zůstat stejná. „

Navýší se počet nezbytných manipulací s vlaky. Žádáme proto cestující, aby zohlednili tuto skutečnost při plánování svých cest," řekla Kateřina Šubová.