Radním se tak nyní dostala na stůl petice, která požaduje, aby šla k zemi lipová alej ve střední části sídliště. Místo ní by měla podle názoru petentů vzniknout nová parkovací místa. Ne všichni obyvatelé z této lokality však s tímto požadavkem souhlasí.

„O petici nic nevím, ale tento nápad se mi nelíbí. Nechce se mi dívat jen na beton," vyjádřila se například Romana Motlová.

Podobného názoru pak je také další obyvatelka Šárky, Anežka Matoušková.

„Něco jsem o petici slyšela, nevím však podrobnosti. Z těchto stromů by ale něco mělo zůstat, alespoň jedna řada," míní při pohledu na vzrostlé dřeviny.

ČTĚTE TAKÉ: Z jedné strany bagry, z druhé dálnice. Lidi na Šárce trápí hluk. Poslechněte si

Čtyři desítky petentů

Na tom, že zabírají místo řidičům a jejich autům, se shodlo na čtyři desítky petentů v čele s autory, představiteli Bytového družstva Šárka 40 a 42. Redakce Prostějovského deníku se je snažila zastihnout během pátku doma, snaha však nebyla úspěšná.

S informacemi o petici přišel jako první prostějovský magistrát. Stala se totiž v úterý jedním z bodů na jednání rady města.

„Svého času došlo k vysazení těchto lip ve vnitrobloku. Odbor životního prostředí nepovolil jejich pokácení. Některým lidem se to nelíbilo a tak nám zaslali petici," uvedl Zdeněk Fišer.

Na regeneraci této části sídliště se přitom mělo začít pracovat až v dalších letech. Stavební práce totiž postupují od západu k východu.

Jejich podoba a hlavně konečný vzhled sídliště byl dlouhodobě diskutovaný. Představitelé města i architekt Martin Froml se s lidmi opakovaně sešli a řešili jejich připomínky. Jedním z nejčastěji diskutovaných témat se stal právě fakt, že část obyvatel požadovala na úkor trávy a někdy i stromů další parkovací místa. Další měla zase opačný požadavek.

Hledání vhodného řešení

Existence petice týkající se budoucnosti Šárky tak například Martina Fromla příliš nepřekvapila.

„Sídliště zkrátka bylo postavené v době, kdy zdaleka nebylo tolik aut. Projekt však nejde uzpůsobit úplně všemu. V některých případech se asi parkování nedá vyřešit jinak, než zmenšením zelené plochy," uvedl architekt, který má podobu Šárky na starosti. Zdůraznil však, že je důležitá určitá dohoda mezi lidmi.

„Jsou zde protichůdné požadavky. Vždy je potřeba najít nějaké řešení," řekl.

Realizace třetí etapy v ohrožení

Jedno z nich nabízí také vedoucí Odboru rozvoje a investic Antonín Zajíček. Ten uvedl, že podobné požadavky mohou stát za radikální změnou plánů města.

„Rozumím jednotlivým názorům obyvatel sídliště. Někteří chtějí zeleň, jiní zase místa pro parkování, kde nikdy nebyla. Také už proběhla snad čtyři setkání s místními, na kterých se téma rekonstrukce Šárky hodně komunikovalo," uvedl Antonín Zajíček a připomněl tak setkání, z nichž poslední proběhlo loni v prosinci.

Dodal pak také, v čem by změna postoje města k regeneraci měla spočívat.

„Pokud budou neústupní, tak se také třetí etapa rekonstrukce nemusí vůbec realizovat. Odloží se a peníze půjdou na jinou investiční akci," vysvětlil.