„Město podalo návrh na uzavření veřejnoprávní smlouvy, která nahrazuje územní rozhodnutí umístění části stavby cyklistické stezky v biokoridoru Hloučela," potvrdil Jan Košťál, vedoucí stavebního úřadu prostějovského magistrátu.

Náměstek primátora Zdeněk Fišer vysvětlil, že původní trasa cyklostezky zasahovala do ochranného pásma vedení plynu. Proto musel projektant část průběhu plánované stezky posunout.

„Cyklostezku začnou stavbaři budovat až poté, co získají všechna potřebná povolení," konstatoval Fišer. Odhadl, že na podzim by už trasa mohla začít sloužit.

„Bude ale záležet na průběhu počasí," upozornil náměstek.

Oddechnou si i řidiči

Na novou stezku se už těší nejen cyklisté a bruslaři, ale také řidiči.

„Hlavně teď, když je pěkné počasí, se často motají po silnici. Nejhorší jsou starší cyklisté a mladí bruslaři. To opravdu nevíte, kdy vám kdo vletí pod auto. Už aby cyklostezka byla hotová," míní například řidička Alexandra Sedláčková.

Antonín Zajíček, vedoucí prostějovského odboru rozvoje a investic již dříve informoval, že termín dokončení stavby trasy mezi stájí Cavalo a Tichou ulicí je říjen letošního roku. Přiblížil, že stezku využijí cyklisté a bruslaři, umožní i minimální průjezd aut. Dvoukilometrovou živičnou trasu zbuduje v biokoridoru Hloučela firma STRABAG.

„Práce firma provede za šest a půl milionu korun," informovala Jana Gáborová, mluvčí magistrátu. Pětaosmdesát procent výdajů na stavbu pokryje dotace z Regionálního operačního programu Střední Morava. Zbytek půjde z městské pokladny.

Rozšíření pěšiny?

Plánují Mostkovice prodloužení moderní trasy až na hráz plumlovské přehrady?

„Peníze na budování živičné cyklostezky podél Hloučely v rozpočtu nemáme. Musíme totiž řešit rekonstrukce chodníků a silnic v obci," reagoval mostkovický starosta Jaroslav Peška. Zamýšlel se, že stávající pěšinu na břehu říčky mohou pro cyklisty alespoň rozšířit.