„Obálky, které otevře až jmenovaná komise, mohou obsahovat nejvýše tři návrhy. Věřím, že se logo a logotyp z takové množství podaří najít," konstatovala ve středu odpoledne Hemerková s dovětkem, že ji počet podání mile překvapil. V obdobných soutěžích pořádaných v jiných statutárním městech se totiž dle jejích slov sešlo zhruba šedesát obálek, tedy půlka toho, co v Prostějově.

„Dokonce přišla jedna obálka i z Vídně. Máme tak snad mezinárodní soutěž o logo a logotyp," usmála se náměstkyně.

Jaký bude další postup?

„Rada města jmenuje komisi. Chci, aby v ní bylo co nejvíc odborníků na grafiku," reagovala Hemerková. Do druhého kola postoupí dle jejích slov maximálně pět nejlepší návrhů.

„Ty se předloží radě města a zveřejní na webových stránkách magistrátu. Lidem město umožní o jednotlivých ztvárněních loga a logotypu pomoci rozhodovat.

„Občané budou moci hlasovat," potvrdila Hemerková.

Peněžní ceny pro finalisty

Vítězné logo má být jednoduché a bude sestávat z grafického symbolu. U logotypu bude logo doplněno slovem. Vítěz soutěže získá 30 tisíc korun. Každý z neúspěšných finalistů obdrží 5 tisíc korun.

„Logo a logotyp budou užívány na propagačních materiálech, dokumentech, vizitkách, webových prezentacích a podobně," přiblížila mluvčí magistrátu Jana Gáborová.

Co Prostějov logem získá?

Ideální logo města dle náměstkyně Ivany Hemerkové posiluje identifikaci obyvatel s městem a povzbuzuje patriotismus. Logo má podle ní být hlavním prvkem otevřeného systému komunikace, jak s občany města, tak jako komerční komunikace při propagaci města.

„Zavedením loga Prostějov získá kvalitní jednotící marketingový nástroj pro posílení vlastní prezentace návštěvníkům a investorům a zároveň zjednodušující komunikaci s vlastními občany," uzavřela Ivana Hemerková.

Olomoucká zkušenost

Nedaleká Olomouc má své nové logo od roku 2008. Jeho autorem je pražský grafik Jan Kolář.

„Vycházeli jsme z jednoduchého motivu šachovnice, který se objevuje jak v heraldickém znaku města, tak například i na historické dlažbě či věži chrámu svatého Mořice. Chtěli jsme aby logo bylo co nejčistší, co nejvíce univerzálně použitelná v různých velikostech a na všech možných materiálech," přiblížil Kolář s tím, že podstatné bylo vytvořit jednotný vizuální styl, nejenom logotyp jako takový.

Třináctičlenná komise složená z odborníků na design a výtvarnou kulturu, radních a zástupců magistrátu tehdy posuzovala 245 návrhů od 137 autorů. Kolář dostal za svůj vítězný návrh padesát tisíc korun.