„Slevy u vybraných druhů zboží činí až padesát procent. Levnější jsou hlavně oděvy, elektronika a elektrospotřebiče, ale také hračky a kosmetika,“ uvedla Lucie Turnovská z tiskového oddělení obchodního řetězce Tesco.

Menší prodejny a butiky začaly s přeceňováním zboží až po Novém roce. „Slevy u nás začaly platit od druhého ledna. Ceny u některých druhů zboží jsou nižší i o sedmdesát procent. Platí to hlavně u obuvi,“ podotkla Petra Zemanová z prodejny se sportovním oblečením a vybavením na hlavním prostějovském náměstí před radnicí.

Češi už si na povánoční slevy zvykli a někteří jich využívají v maximální míře. „Některé věci jako například oblečení před Vánocemi zásadně nekupuji. Mám určité zboží vyhlédnuté a čekám na slevy. Když jde cena až o sedmdesát procent dolů, pak se takové nákupy vyplatí,“ přiznala strategii Jindra Hrubá z Prostějova.

Ve zlevňování zásob a zimních kolekcí budou obchodníci pokračovat až do jara. Pokud některé zboží neprodají nyní, zařadí je příští sezonu do sortimentu rovnou se slevou a s upozorněním, že jde o model z minulé sezony.

„Děti mám už odrostlé. Jsou už na střední a na vysoké škole a přesvědčit je o výhodnosti nakupování některého zboží až po Vánocích nebylo příliš těžké. Už třetí rok u nás proto Ježíšek naděluje především značkové oblečení až v lednu,“ prohlásila zákaznice Petra Strouhalová.