„Bude záležet na tom, zda se neobjeví komplikace při stavebním řízení,“ uvedl Miroslav Kubín, vedoucí oddělení přípravy a realizace investic krajského úřadu. Předpokládaný rozpočet můžou ještě navýšit přeložky všech inženýrských sítí. Jak složitá práce s nimi bude, se totiž ukáže až na místě.

Výstavba rondelů bude v Prostějově pokračovat i v příštích letech. „Město Prostějov tímto způsobem postupovalo již v minulosti a postupovat tak hodlá i nadále,“ potvrdila mluvčí radnice Jana Gáborová.

Další rondel vznikne při výstavbě marketu OBI na místě stávající křižovatky s odbočkou do nákupní zóny s hypermarketem Tesco. Kruhová křižovatka bude také u nových kaskádových domů v ulici Cyrila Boudy.

Kruhové křižovatky se všem řidičům nelíbí. Raději by nechali řízení dopravy na semaforech. „Kruhové objezdy se staví tam, kde to doporučí dopravní odborníci,“ vysvětlil Miroslav Nakládal, vedoucí prostějovského odboru dopravy. Podle něj rondely napomáhají plynulosti dopravy, jako například na křižovatce ulic Okružní a Brněnská, a současně řeší problém s místem častých nehod. „Kruhová křižovatka Plumlovské ulice s Domamyslickou je takový případ,“ doplnil Nakládal.

Kruhové objezdy se v Evropě poprvé objevily na začátku 20. století ve Francii a Velké Británii, kde jsou oblíbeným dopravním řešením doposud. „V prostějovském územním plánu ze čtyřicátých let minulého století se také s několika rondely počítalo,“ zmínil se Miroslav Nakládal.