Třeba na kruhové křižovatce Plumlovské a Anglické ulice. Rondel je v Prostějově nejširší, vejdou se na něj vedle sebe dvě osobní auta, dochází zde však ke střetům s cyklisty.

Jednomu z nich, jenž je zároveň i opozičním zastupitelem, Petru Lyskovi, nakonec došla trpělivost.

"Už dvakrát se mi v krátké době stalo, že mě málem srazilo auto právě na tomhle rondelu. A i z okolí mám stížnosti, že pro kolaře průjezd není bezpečný," uvedl pro Deník.



Obrátil se tak na radu města, aby s problémem něco udělala. Sám navrhuje dobudování cyklostezky, která nyní na většině obvodu kruháče chybí.

"Byla zakreslena i v původním plánu, na výstavbu ale nakonec nedošlo," tvrdí Lysek. On i s dalšími cyklisty přitom není sám, kdo má o bezpečnosti místa určité pochyby. Připouští je i ředitel Dopravního inspektorátu v Prostějově Vítězslav Matyáš.

"Dávali jsme na město podnět, protože se v místě stává povícero dopravních nehod. Rondel je velký, umožňuje tak řidičům jezdit větší rychlostí. Doporučili jsme tak nechat celou kruhovou křižovatku osvětlit," informoval Matyáš.

Dalším opatřením, včetně cylostezky, se podle svých slov nebrání.

"Pokud tu taková aktivita ze strany bude, podpoříme ji," řekl.

A zatím to vypadá, že tomu tak bude. Poslední zasedání rady totiž rozhodlo, že se bude rondelem zabývat.

"Odboru správy a údržby majetku města, zahájit jednání s ÖMV Česká republika," stojí v zápise z rady města s tím, že její členové berou na vědomí žádost Petra Lyska.

Cyklisté nyní musí čekat, jak jednání dopadne. A zda jim v budoucnu ubude jedno ne zrovna bezpečné místo v prostějovském provozu.