Rizikový úsek zaznamenal za posledních pět let nechvalnou bilanci. Došlo tam ke 13 nehodám, při nichž se lehce zranilo 14 lidí.

Řidiči nerespektují stopku

"Nehody tam mají různé příčiny, hlavní problém je nerespektování stopky," potvrzuje František Kořínek, komisař dopravního inspektorátu v Prostějově.

Právě nedání přednosti proti příkazu Dej přednost v jízdě, je nejčastější příčinou dopravních nehod v inkriminovaném úseku.

Společným ukazatelem je nepozornost

"Z dalších příčin je tam také nějaká srážka se zvěří a asi tři nárazy vozidel zezadu. Pravděpodobně asi nepozornost řidičů, možná ti odbočující nedávají včas vědět, že odbočují," informuje Kořínek.

Svou roli hraje i podcenění. Na první pohled přehledná křižovatka má ve své statistice nehodovosti i střety vozidel zleva i zprava. "Třikrát tam nedali přednost řidiči z Polska," dodává policista z Prostějova.

Stopce by pomohlo zvýraznění

"Za mě by bylo nejlepším řešením této dopravní situace tam ještě více zvýraznit takzvanou „stopku“, například vodorovným dopravním značením," navrhuje Kořínek.

Doplní se výstražná čára. "Pokud se budeme bavit o stop čáře, tak to jsme schopni tam udělat. Technický stav komunikace, jaký tam teď je, odpovídá stavu asi 70 procent komunikací třetí třídy na území Olomouckého kraje. Oprava komunikace se tam zatím nechystá," sdělil svůj názor František Pěruška, vedoucí oddělení silničního hospodářství odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Olomouc.

Podívejte se na snímky z nespočtu dopravních nehod u Mostkovic:

Fotogalerie: Křižovatka silnice II/150 u Mostkovice, místo častých nehod

Jako nejrizikovější vyhodnotili dopravní experti silnici II. třídy číslo 446 v olomoucké městské části Chomoutov a silnici I. třídy číslo 44 nedaleko obce Libivá na Šumpersku.

TOP 10 rizikových míst v kraji

Děsivě vypadající nehoda na Ohrozimské. Fabia nedala přednost BMW. 2.5. 2024 info Zdroj: Deník/- Policie ČR Děsivě vypadající nehoda na Ohrozimské. Fabia nedala přednost BMW. 2.5. 2024

1. Olomoucko – úsek silnice II/46 u jezera v olomoucké městské části Chomoutov (27 nehod, 13 zraněných, za poslední dva roky 7 nehod), nejčastější příčina nehod je střet se zvěří

2. Šumpersko – úsek silnice I/44 u odbočky na Květín poblíž obce Libivá (27 nehod, 29 zraněných, za poslední 2 roky 22 nehod), nejčastější příčina nehod je nepřizpůsobení rychlosti jízdy aktuálnímu stavu vozovky

3. Olomoucko – úsek silnice II/446 u olomoucké městské části Chomoutov (25 nehod, 7 zraněných, za poslední dva roky 13 nehod), nejčastější příčina nehod je střet se zvěří

4. Šumpersko – křižovatka ulic Družstevní a Olomoucká v Mohelnici (22 nehod, 18 zraněných, za poslední dva roky 4 nehody), nejčastější příčina nehod je nedání přednosti proti příkazu Dej přednost v jízdě

5. Přerovsko – okružní křižovatka ulice Tovární a Generála Štěpánka v Přerově (21 nehod, 10 zraněných, za poslední dva roky 15 nehod), nejčastější příčina nehod je nezvládnutí řízení vozidla

6. Olomoucko – úsek silnice II/435 u obce Kožušany (17 nehod, 7 zraněných, za poslední dva roky 8 nehod), nejčastější příčina nehod je střet se zvěří

7. Šumpersko – úsek silnice II/446 u obce Kopřivná (17 nehod, 9 zraněných, za poslední dva roky šest nehod), nejčastější příčina nehod je nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky

8. Šumpersko – úsek silnice II/446 u Šumperku (13 nehod, 9 zraněných, za poslední dva roky 7 nehod), nejčastější příčina nehod je střet se zvěří

9. Prostějovsko – úsek silnice II/150 u hřbitova v obci Mostkovice (13 nehod, 14 zraněných, za poslední dva roky 7 nehod), nejčastější příčina nehod je nedání přednosti proti příkazu Dej přednost v jízdě

10. Šumpersko – úsek silnice II/446 u obce Nový Malín (11 nehod, 7 zraněných, za poslední dva roky 4 nehody), nejčastější příčina nehod je střet se zvěří