„Semafory brzdí dopravu a na staveništi přitom není ani noha. Kolony končí až u Intersparu. Výroky o uspíšení termínu o dva měsíce působí směšně. Rondel by mohl být hotový mnohem dřív. Stačí se podívat na nově vznikající komerční centrum vedle blízkého supermarketu. Tam už budují parkoviště,“ uvedl jeden z mnoha rozhořčených řidičů.

„Soukromé firmy dělají úplně jiným tempem než společnosti se státní zakázkou. Ty nikam nespěchají. Přesvědčuji se o tom každý den. Bydlím totiž pár metrů od rondelu. Den za dnem sleduji, jak se tu nic neděje. Polední pauzy trvají od jedenácti do jedné hodiny, od půl třetí už tu nepotkáte nikoho z pracovníků a stavební dozor byl dělníky zkontrolovat snad jen jednou,“ popsal asi šedesátiletý muž.

Firma Horstav na kritiku reaguje tvrzením, že celá stavba je provázaná se spoustou dalších komplikací.

„Na staveništi pracuje podle potřeb stavby pět až patnáct zaměstnanců zhruba osm hodin denně,“ řekl Michal Horák z Horstavu.

Výběrového řízení na stavbu rondelu se vedle vítězného Horstavu účastnily další čtyři firmy: Kareta, Modos, Tomi-Remont a Stavby silnic a železnic.

Zadaná hodnotící kritéria, zejména cenu, dobu realizace a poskytnutou záruku, úředníci podle krajských odborníků dosadili do vzorce, odkud vzešla firma, která zakázku nakonec získala.

Podle stavbyvedoucího jedné z prostějovských firem, která se původně chtěla o zakázku také ucházet, je devítiměsíční termín pro výstavbu dost nadsazený.

„I kdyby se tam dělaly veškeré přeložky sítí, není možné, aby to trvalo tak dlouho. I sedm měsíců, o kterých firma hovoří jako o aktuálním termínu, je přehnaných. Při takto velikých zakázkách, kdy vázne provoz na frekventované komunikaci, se obvykle pracuje přinejmenším deset hodin denně, víkendy jsou samozřejmostí. Při takovém zápřahu musí být křižovatka hotová nejpozději do pěti měsíců, pokud samozřejmě nenastanou nepředvídatelné komplikace. Na druhou stranu chápu, že omezovat stavaře a dělníky v těchto místech může provoz, který tu byl částečně zachován,“ řekl muž, který si nepřeje být kvůli konkurenci jmenován.

Související článek:
U stavby rondelu nabírá zpoždění šest autobusových linek