Papíry čekají na potřebné razítko
"Projektová dokumentace je vypracována a čeká se na schválení do plánu investic na straně Správy železnic (SŽ). Zahájení rekonstrukce hlavního nádraží se předpokládá mezi roky 2024 až 2025," poskytl Deníku potvrzení již dříve uvedených informací náměstek primátora Jiří Rozehnal.
Místo podchodu vznikne podjezd
Podchod ve Vrahovické
"V rámci stavby dojde mimo jiné k vybudování nových nástupišť s mimoúrovňovým a bezbariérovým přístupem a ke zrušení stávajícího podchodu a železničního přejezdu ve Vrahovické ulici. Nahrazeny budou podjezdem, včetně rekonstrukce dotčené části ulice a přilehlých komunikací," přiblížil podrobnosti mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Kolejiště bude menší
"Máme informace o kompletní rekonstrukci kolejiště, včetně redukce počtu kusých kolejí, rekonstrukce nástupišť včetně zabezpečovacího zařízení a nádražní budovy," uvedl Jiří Rozehnal podrobnosti z pondělní schůzky vedení města a představiteli Správy železnic.

Přejezd u myší díry upraví
Železniční přejezd u myší díry
Město usiluje o úpravy přejezdu pod dálnicí v blízkosti Pivovarského rybníčku.
"Město Prostějov již v minulosti zaslalo na SŽ požadavek na rekonstrukci a rozšíření železničního přejezdu P7589 u takzvané Myší díry a se zahájením SŽ počítá společně s rekonstrukcí hlavního nádraží," uzavírá náměstek.
Na nepřehledném přejezdu bez závor se například v loňském roce stala hrůzostrašně vypadající nehoda, kdy rychlík Bouzov smetl BMW. Řidič cizí národnosti tehdy jako zázrakem přežil. Obdobné štěstí měl i mladý řidič v březnu roku 2017, kdy na stejném přejezdu vyvázl po srážce s vlakem pouze s lehkým zraněním.


PROSTĚJOV, HLAVNÍ NÁDRAŽÍ
První vlak přijel do Prostějova 1. července 1870. Stavbu trati a pozdější provoz zajišťovala Moravskoslezská severní dráha. Od roku 1908 obsluhovala stanici jedna společnost - Císařsko-královské státní dráhy (kkStB), po roce 1918 pak správu přebraly Československé státní dráhy.
Původní staniční budovy byly poničeny na sklonku II. světové války leteckými nálety a byly nahrazeny současnou budovou. Ta byla postavena v letech 1947-1952 podle návrhu architekta Jaroslava Otruby. Komplexu budov dominuje prostorná odbavovací hala, na jejím vnějším štítu po levé straně je umístěna plastika od olomouckého sochaře Vladimíra Navrátila. Zdroj: wikipedia