„Plochu za účelem reklamy členové komise koncepce a rozvoje následně i městská rada nedoporučuje pronajmout firmě IMPULS REALITY. Je to v souladu s naší koncepcí omezování reklam," konstatoval na středeční tiskové konferenci městské rady primátor Miroslav Pišťák.

Jednatel společnosti IMPULS REALITY Pavel Čundrla popsal, že požádali o pronájem plochy pro umístění nástěnky s nabídkou nemovitostí u budovy Tria v centru města.

„O žádné městské koncepci omezují reklamy nevím. Nám bylo ze strany řečeno, že by nástěnka bránila ve výhledu na městskou památkovou zónu," konstatoval Pavel Čundrla.

Není bez zajímavosti, že sám Pavel Čundrla je členem městské komise koncepce a rozvoje. Tedy poradního orgánu rady, který většinou hlasů žádost jeho firmy odmítl.

Čundrla si v souvislosti s nedoporučenou žádostí stýská : „Centrum Prostějova potřebuje oživit. Magistrát by měl podporovat podnikatelské aktivity."

Další názor

Jak vidí problematiku umísťování reklam v centru Prostějova zastupitel Petr Lepša (ČSSD), který je předsedou městské komise pro cestovní ruch a podnikání?

„Tyto záležitosti spadají pod památkáře a jsou velmi problematické," vyjádřil se Lepša.

Připomněl, kolik úsilí stálo například Okrašlovací spolek prosazení maleb na hradbách ve Školní ulici.

„Malby jsou krásné a přesto je olomoučtí památkáři odmítli," řekl Lepša.

Předseda městské komise pro cestovní ruch a podnikání Petr Lepša souhlasí, že městské centrum potřebuje oživit a nabídnout víc podnikatelských aktivit. Prvním velkým lákadlem pro veřejnost má být Prior přestavěný na Zlatou bránu. Moderní obchodní dům otevřou jeho majitelé v listopadu příštího roku.