Dodání prvních kusů předpokládá dopravce v průběhu roku 2023.

„Zajistí cestujícím vyšší komfort a současně nabídnou důležité prvky výbavy z hlediska bezbariérovosti a bezpečnosti. Dodání prvních kusů předpokládáme v průběhu roku 2023. Z rámcového kontraktu budeme objednávat vždy jen tolik jednotek, na kolik budeme mít zajištěno financování formou smluv s objednateli,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.

Vlaky budou mít klimatizovaný, bezbariérový interiér, nabídnou Wi-Fi připojení k internetu a další prvky nejmodernější výbavy.

Půjde o moderní klimatizované jednopodlažní a částečně nízkopodlažní třívozové elektrické jednotky pro regionální dopravu s kapacitou téměř 240 sedících cestujících.

„V první fázi bychom chtěli z rámcového kontraktu závazně objednat až 29 kusů. Z nich jsou první dvě jednotky, jejichž nákup je podpořen i dotací z OPD2, určeny pro Moravskoslezský kraj. Dalších 27 vlaků by mělo po dohodě s krajskou samosprávou v letech 2023 a 2024 postupně vyjet na regionální tratě v Olomouckém kraji,“ dodal člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

Atraktivní trať Olomouc - Uničov - Šumperk

Konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka bylo jedním ze dvou uchazečů, kteří předložili nabídky na výrobu moderních vlaků pro České dráhy. Vítěz soutěže dodá elektrické jednotky z rodiny RegioPanter.

Vlaky budou mít maximální rychlost 160 km/h, výkon 2 040 kW a budou vybaveny nejmodernějším evropským zabezpečovacím zařízením ETCS.

Olomoucký kraj letos hledá, kdo bude jezdit na elektrické trakci od roku 2023 následujících 10 let.

Nabídku na atraktivní soubor „Elektrická síť – střed a Elektrická síť – nová infrastruktura“, kterou se rozumí právě elektrizace tratě Olomouc - Uničov - Šumperk s termínem dokončení koncem roku 2022, podaly nakonec pouze České dráhy.