„Jedná se o kolony do rafinerie v Srbsku. Přes naše území se přepravují do Bratislavy, kde se přeloží na loď a po Dunaji poplují do Bělehradu,“ popsal projektový manažer Ondřejovické strojírny Daniel Kovář.

Dva tahače, každý s kolonou dlouhou 45 metrů a těžkou zhruba devadesát tun, jely v pondělí z Ondřejovic u Zlatých Hor přes Jeseník, Červenohorské sedlo a Šumperk do Zábřehu, kde soupravy řidiči na noc odstaví.

Ze Zábřehu souprava vyjede v úterý v 9 hodin ráno směr Mohelnice, kde se napojí na dálnici. U Olomouce pojede v poledne a území kraje opustí dálnicí na Vyškov.

Složitá doprava

Pro Ondřejovickou strojírnu jsou tyto výrobky jedněmi z z větších aparátů, i proto je jejich přeprava složitější.

„Plánovala se asi sedm měsíců. Přepravní firma si cestu trasovala, laserem si měřila zatáčky na Červenohorském sedle nebo průjezdy pod mosty,“ dodal Daniel Kovář.

K přepravě mnohatunového kolosu se vyjadřovali silničáři či energetici.

„Doprovod nadměrného nákladu směřujícího z Ondřejovické strojírny do Starého Hrozenkova bude z důvodu zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu po celou dobu jízdy zajišťován policisty,“ uvedla mluvčí policie Jiřina Vybíhalová.