„Rozhodli jsme tak na základě rozporuplných názorů občanů a vedení města na navržené logo a logotyp," vysvětlila náměstkyně primátora Ivana Hemerková a dodala, že návrhy loga nyní poputují do archivu města. close Znak Prostějova zoom_in

Radnice chtěla původně vítězný návrh loga používat například na internetových stránkách, vizitkách, plakátech, hlavičkovém papíru či dárkových předmětech.

Město však bude i nadále používat znak (na snímku vpravo).

„V externí komunikaci a na propagačních předmětech budeme nadále používat znak města, na materiálech k oslavám výročí bude užíváno logo s názvem 100 let radnice," doplnila Ivana Hemerková.

Magistrát oslovil Věru Marešovou poté, co na podzim zrušil veřejnou soutěž na logo. Lidé do ní tehdy poslali více než dvě stovky návrhů. Brněnská grafička se při návrhu loga inspirovala krojem, znakem, architekturou, ale především čtyřmi příjezdovými cestami do města.

„O zamítavém rozhodnutí mě zatím radnice neinformovala. Dlouho se mi neozvali, takže jsem předpokládala, že to tak dopadne. Lhala bych, kdybych tvrdila, že mě to nemrzí," uvedla ve čtvrtek Věra Marešová. Podle ní je škoda, že radní neustáli tlak veřejnosti.

„Každá nová věc potřebuje nějaký čas na to, aby mohla být posouzena v klidu a bez emocí," míní. 

O logu Lidé loni do veřejné soutěže poslali 204 návrhů loga Prostějova. Radní v prvním kole vybrali pět nejzdařilejších návrhů. Návrhy byly na sklonku léta zveřejněny na webových stránkách města, kde mohli lidé hlasovat o nejlepších návrzích. Role ankety byla poradní, o vítězném návrhu, který radnice hodlala odměnit 30.000 korun, měla v říjnu rozhodnout rada, jež ale všechny návrhy zamítla. Radnice nakonec za návrhy loga zaplatila několik tisíc korun.