Jedenáct stacionárních radarů měří od loňského léta rychlost projíždějících vozů v prostějovských ulicích jen do statistik. Krajský úřad totiž zjistit, že proces zaznamenávání dat funguje v rozporu s legislativou.
Město, jako pronájemce zařízení, připravilo nový systém měření.
„Rada města uložila tajemníkovi, aby s ředitelem městské policie, politiky Zdravého města a specialisty z odboru dopravy připravil komplexní návrh, jakým způsobem se bude ve městě měřit rychlost projíždějících vozů,“ popsal v březnu Pišťák.
Ministerstvo mlčí
Ministerstvo dopravy dle jeho slov přislíbilo, že k návrhu vydá stanovisko do konce srpna.
„Nemám žádné informace o tom, že by tak učinilo,“ řekl v pondělí starosta města Prostějova. Míní, že pokud radary neslouží ke svému účelu, jímž je zaznamenávání provinilců, pak by radnice měla smlouva s Czech Radarem ukončit.
Kontrola? Bez pochybení
„Měření provádí výhradně městská policie, která zajišťuje všechny činnosti s tím související. Veškeré zjištěné přestupky pak řeší radnice sama. Všechna data jsou uchovávána na zabezpečených serverech, k nimž mají přístup pouze pověření pracovníci města. Nikdo ze zaměstnanců společnosti Czech Radar nemá přístup k žádným ani osobním údajům přestupců,“ ubezpečuje Anna Němcová, mluvčí společnosti Czech Radar.
Úřad pro ochranu osobních údajů pochybení v systému zpracování dat sebraných z radarových měření nezjistil.
„V době kontroly byly tedy všechny činnosti prováděny pracovníky městského úřadu,“ sdělil úřadu zástupce tiskové mluvčí úřadu David Pavlát.
První stacionární radar začal v Prostějově sloužit na sklonku roku 2005 na Vápenici. Dalších deset zařízení přibylo v roce 2008. Z peněz vybraných na pokutách dostávala čtyřicet devět procent společnost Czech Radar. Zbytek končil v městské kase. Řádově šlo o miliony korun ročně.