„Napojit se z Olšan u Prostějova na silnici směrem na Olomouc je pěkně nebezpečné. Jednak tam chybí připojovací pruh, takže se mi už několikrát stalo, že nějaké auto vletělo přímo na dálnici. Myslím, že lidé, co to tam znají, si dávají pozor, ale pokud tam někdo jede poprvé, může to být problém. Navíc tam skoro nikdo nedodržuje sníženou rychlost a řidiči směle jezdí stodesítkou i rychleji," popsala svoji zkušenost Markéta Malá z Prostějova.

Do opravy mostu u Olšan u Prostějova se pustí stavební dělníci ještě letos.

„Nyní běží lhůta pro podání nabídek, opravu provedeme do konce letošní stavební sezóny," uvedla Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. Zároveň dodala, že přesný harmonogram prací a uzavírek bude jasný až po uzavření smlouvy s firmou, která bude mít opravy na starosti. Rekonstrukce by měla spolknout 22 milionů korun.

Rozsáhlé opravy vozovky

Kromě rekonstrukce mostu se v letošním roce hodlá Ředitelství silnic a dálnic pustit i do oprav silnic.

„Plánujeme rozsáhlejší opravu povrchu vozovky ve dvou úsecích ze směru z Olomouce do Vyškova. Práce by měly stát 24 milionů korun," informovala Nina Ledvinová. Nový povrch dostane téměř tříkilometrový úsek u Brodku u Prostějova a také kilometr a půl dlouhá část u Olšan u Prostějova.

Nové odbočovací pruhy

Ke snížení dopravního rizika a zvýšení bezpečnosti na silnici má pomoct i vybudování připojovacích a odbočovacích pruhů. Opravy se dotknou křižovatek u Žešova či Brodku u Prostějova.

„Rekonstrukce jednotlivých mimoúrovňových křižovatek jsou ve fázi projektové a majetkoprávní přípravy. Nejblíže k zahájení má křižovatka u Žešova, kde bychom rádi začali v příštím roce," nastínila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

„Jednáme také o dokončení prací na druhé polovině křižovatky u Brodku u Prostějova," doplnila Nina Ledvinová s tím, že jednotlivá dopravní omezení a informace o aktuální dopravní situaci na silnici najdou řidiči i na informačním webu www.dopravniinfo.cz