Přímo ve Prostějově se teď motoristé potýkají s dlouhými kolonami, které se tvoří jako vedlejší produkt úprav před místním nádražím.

„Revitalizace přednádraží by měla být hotová na konci července. Do té doby žádáme řidiče o pochopení,“ vyjádřila se mluvčí prostějovské radnice Jana Gáborová.

Neprůjezdná "myší díra"

Kvůli opravám neprojedou odestředy do soboty motoristé ani cyklisté takzvanou myší dírou, oblíbenou zkratkou z Vrahovické do Olomoucké ulice. Od čtvrtka do pondělí pak bude uzavřena Kostelní ulice za muzeem, kde se má opravovat propadlá vozovka. Tady však bude možné využít průjezdu přes parkoviště.

Zavřené náměstí, kvůli cyklistice

V pátek dopoledne se šoféři nedostanou na náměstí T. G Masaryka.

„Uzavřeny budou také ulice Dukelská brána, Netušilova, Komenského a Žižkovo náměstí. Uskuteční se zde cyklistické závody v rámci Letní olympiády dětí a mládeže,“ vysvětlila Gáborová.

Uzavírky na Konicku a v Dětkovicích

Na Konicku je ještě tento týden třebamyslet na uzavírky na cestě ze Skřípova do Konice. Přímo ve Skřípově mají práce skončit v polovině příštího měsíce. V konické ulici Na Příhonech plánují silničáři omezení až téměř do konce příštího týdne. Rekonstrukce mostu v nedalekém Čuníně, která začala minulý týden, potrvá do října.

Během čtrnácti dnů se počítá s ukončení uzavírky v Dětkovicích, která trápí řidiče už více než půl roku. „Na podzim začala první etapa rekonstrukce průtahu obcí. Nyní stavbaři řeší problémy se spodní vodou na straně od Určic. Pak už by mělo být definitivně hotovo,“ prohlásil starosta Dětkovic Josef Hýbl.

Čelechovice a silnicie na Bedihošť

Nové silnice se dočkají také v Čelechovicích na Hané. Rekonstrukce po pokládce kanalizace skončí v druhé polovině srpna.

O prázdninách se hodlá Olomoucký pustit do opravy silnice z Bedihoště do Čelčic, kde se před rokem kvůli dlouhotrvajícím dešťům utrhla krajnice. „Stalo se to nedlouho poté, co ji opravili. Dlouho to nikdo neřešil a silnice se trhá dál,“ stěžuje si řidič Václav Horák, který tudy jezdí denně do práce.

Na vině jsou podle odborníků příliš příkré svahy náspu, které nemohou krajnici udržet. Pozemek silnice je moc úzký a mírnější násep by už zasahoval do sousedních parcel.

„V tomto místě je jediným řešením opěrná zeď,“ vysvětlil Petr Dlabal, vedoucí oddělení přípravy a realizace investic krajského úřadu. Než stavbaři nachystali projekt a proběhlo výběrové řízení, utrhl se další kus, takže opravy budou zřejmě pokračovat. Letošní etapa by mohla být hotová koncem září.

„Vše ovšem záleží na detailní dohodě se stavební firmou po uzavření konkurzu,“ uzavřel Petr Dlabal. (pam)