„Objednali jsme si studii, která analyzuje možnosti vybudování vozovky podél Agrostroje s výjezdem u hlavního nádraží,“ informoval Fišer s tím, že materiál město posléze projedná s inženýry Českých drah a samozřejmě s majiteli pozemků.

„Předpokládám, že s výstavbou bude možné začít nejdříve za čtyři roky,“ vyjádřil se k projektu starosta Prostějova Miroslav Pišťák. Vybudování trasy podle něj závisí na rozhodnutí Českých drah, zda se pustí se do avizované stavby podjezdu ve Vrahovické ulici.

„Rada se o tomto návrhu Drah dozvěděla před třemi lety,“ vybavila si prostějovská mluvčí Jana Gáborová s tím, že železničáři tehdy nabídly tunel dlouhý tři sta metrů. Jako důvod uvedly modernizaci tratě mezi Brnem a Přerovem a odhadovaly, že akce přijde na více než sto milionů.

„Projekt podjezdu ve Vrahovické ulici mě uvádí v úžas. Před sto lety byl provoz na kolejích mnohem větší než teď a kapacita železnice dostačovala,“ komentoval informaci prostějovský historik Karel Hronek. Chápe však potřebu sladit železniční dopravu s automobilovou.

Proměna křižovatky E. Valenty s OlomouckouKřižovatka E. Valenty s Olomouckou

Pokud jde o plány na rozšíření vozovky v ulici E. Valenty, tak ty přímo souvisejí se stížnostmi lidí žijících v sousedství. Automobily projíždějící křižovatkou mají v této ulici problémy s odbočováním do Olomoucké ulice kvůli hustému provozu.

„Na křižovatce je potřeba zrychlit provoz. Lze toho docílit buď tím, že vznikne kruhový objezd, nebo budou rozcestí řídit semafory a nebo se rozšíří vozovka,“ zmínil uvažované varianty místostarosta Zdeněk Fišer.

Podle jeho názoru je nejschůdnějším řešením rozšíření silnice.

„Uvidíme, co na tento návrh řekne dopravní inspektorát,“ konstatoval Fišer. Starosta Miroslav Pišťák míní, že je to technicky nenáročné a relativně levné řešení situace.

„Odhadujeme, že úprava křižovatky si vyžádá několik milionů korun,“ poznamenal místostarosta Fišer.

Poukázal přitom na to, že metr čtvereční vozovky s požadovanou nosností stojí zhruba dva tisíce korun. (rh)

Prostějovský deník|Propagujte i svojí stránku