Chystanou zakázku získá ve výběrovém řízení podle všeho místní firma TK PLUS, kde je jedním z jednatelů Miroslav Černošek. Tomu radnice za rok 2007 předala Cenu města Prostějova za propagaci sídla v oblasti kultury a sportu.

„Služby v oblasti propagace a marketingu budou určeny na čtyři roky. Počítáme se zakázkou ve výši zhruba čtrnácti milionů korun," informoval prostějovský primátor Miroslav Pišťák.

Popsal, že výdaje radnice v tomto směru nejsou žádnou novinkou.

„Jde o projekt, který trvá léta," řekl primátor s tím, že dosud zakázku vypisovali vždy na rok a vydaná částka se pohybovala kolem dvou milionů korun.

Kdo propagaci a marketing pro město zajišťoval?

„Společnost TK PLUS. Byli jsme s nimi spokojeni. Na každé jimi pořádané akci zazněl název našeho města," reagoval primátor.

Ubezpečil, že v rámci prezentace nešlo o pouhé předvádění loga města.

„To by bylo málo," konstatoval Miroslav Pišťák aniž by spolu s náměstky a náměstkyněmi na poslední tiskové konferenci městské rady přiblížil, co konkrétně TK PLUS pro město dělá.

V rámci chystaného výběrového řízení na dodavatele služeb Pišťák prohlásil, že chtějí společnost, která v oboru působí dlouhodobě. Karty tedy hrají pro TK PLUS.

Marketingová společnost TK PLUS se sídlem v Prostějově Za Kosteleckou ulicí působící především v oblasti pořádání sportovních a kulturních aktivit.

„Vždycky nám šlo o to, aby naše akce měly nejvyšší kvalitu, aby se na nich představovaly největší sportovní hvězdy," nechává se na webových stránkách společnosti slyšet jednatel Miroslav Černošek.

Dodává, že mezi svými akcemi mají dvě vlajkové lodi. „Jedna je tenisový turnaj UniCredit Czech Open a druhá Zlatá tretra Ostrava. Na těchto projektech nám opravdu záleží," uvádí Černošek.

Zdá se, že běžní cizinci, kteří navštíví Prostějov, na tyto vlajkové lodě neslyší.

„Prostějov? Máte tam tam srandovní obchod – ten PRIOR," chechtá se například Mario Koureas z Londýna.

Atrakce i nadsázka chybí

Jak viděl město, potažmo Prostějovsko s okolím Petr Kratochvíl, ředitel odboru regionálního z příspěvkové organizace Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism?

„Domnívám se, že turisté by sem jezdili za konkrétními atrakcemi, ale ty zatím chybí," vyjádřil se Kratochvíl již v roce 2008.

Lákadly jsou dle jeho slov na střední Moravě „unescová" Olomouc, půvabný hrad Bouzov či rarita, jakou je plumlovský zámek. K výčtu atrakcí přibylo v poslední době díky úsilí Václava Obra také Muzeum Kočárů v Čechách pod Kosířem.

Kratochvíl míní, že lidi dokáže přitáhnout třeba lanové centrum či jistá nadsázka, s níž se lokality dokážou prezentovat – například Hliníkův Humpolec či Valašské království.

Prostějov ale nenabízí v tomto ohledu stále nic. Proč, to se od TK PLUS Prostějovský deník v pondělí nedozvěděl.

„Podmínky smlouvy uzavírané s městem neznám. Je to záležitost pana Černoška," odkázal Milan Matzenauer, další z jednatelů TK PLUS.

V sídle firmy se redaktorům Miroslava Černoška zastihnout nepodařilo.

„Nikdo z jednatelů zde není," hlásila recepční společnosti. Redaktor jí v pondělí do telefonu sdělil, o čem chce s vedením firmy hovořit. Recepční si zaznamenala kontakt a přislíbila, že se pokusí zajistit prohlášení. Do středeční uzávěrky se ale neozval nikdo.