„Velké fronty a dlouhá čekací doba nás přiměla nejen rozšířit úřední dobu registru, ale přijmout i tři nové zaměstnance na dobu určitou a otevřít tak více přepážek. Tímto jsme sice nezkrátili dobu obsloužení klientů, ale eliminovali jsme dlouhé fronty na úřadě," uvedla vedoucí odboru Marie Javůrková.

Provozní dobu registru rozšířili až do půl šesté odpoledne, aby jej mohli navštívit i klienti po běžné pracovní směně. Avšak z počtu téměř dvou tisíc návštěvníků úřadu využilo rozšířené úřední hodiny pouze dvacet lidí.

„Vzhledem k tomu, že odpolední provoz registru využila jen hrstka lidí, rozhodli jsme se pro obnovení běžného provozu úřadu, jak tomu bylo v minulosti. Pouze ranní rozšíření pracovní doby, tedy provoz od sedmi hodin dopoledne, jsme prozatím zachovali. Avšak i toto rozšíření doposud využilo pouze sto šedesát občanů.

Dlouhé fronty se netvoří

V současnosti úředníci odbavují všechny žadatele průběžně a dlouhé fronty se netvoří. Pokud vyvolávací systém zaznamená větší počet klientů, automaticky otevíráme další přepážky, abychom zabránili dlouhému čekání," řekla Javůrková.

Lidé stále více využívají objednání se na úřad pomocí webového formuláře na stránkách města.

„Dopoledne je to na registru v podstatě bez čekání, provoz byl plynulý a moc lidí tam také nebylo. Naštěstí si díky mému zaměstnání mohu odskočit na úřad přímo v pracovní době, takže jsem ani nezaznamenal, že magistrát zavedl rozšířenou provozní dobu do pozdních odpoledních hodin," řekl jeden z návštěvníků oddělení registru obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů Pavel Pospíšil.

„Dokud bude provoz plynulý, neplánujeme žádné další změny. V případě, že dojde ke zvýšenému zájmu občanů, kteří budou žádat o nové občanské průkazy, jsme připraveni znovu operativně upravit pracovní dobu registru," doplnila vedoucí odboru Marie Javůrková.

Aktuální úřední hodiny oddělení registru obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů najdete na stránkách města Prostějova www.mestopv.cz