„Jela jsem z Vrahovic na Olomouckou zkratkou, kterou mně poradila známá. Před přejezdem jsem znejistěla, protože nesvítilo ani bílé, ani červené světlo. Raději jsem zastavila, než jsem koleje přejela,“ popsala situaci u takzvané myší díry v Prostějově Alena Poledníková.

Podobnou zkušenost, tentokrát z prostějovské ulice Pod Kosířem, má i řidič Ivo Pořízka. „Jezdím tudy celkem pravidelně, ale bílé světlo jsem zatím neviděl. Jen červené, když zrovna jede vlak. Ale už jsem si zvykl a dávám si pozor,“ poznamenal.

Optika bílého světla na těchto dvou konkrétních přejezdech skutečně není. Řidiči proto musejí dodržovat dopravní předpisy a snížit rychlost před kolejemi na třicet kilometrů v hodině. „Bílé pozitivní světlo může svítit jen tam, kde jsou navazující kolejové obvody. V blízkosti železničních stanic většinou na světelném zařízení není,“ vysvětlil provozní náměstek Správy dopravní cesty Českých drah v Olomouci František Komárek s tím, že kontroly signalizačního zařízení provádějí pověření pracovníci minimálně jedenkrát do měsíce