Téměř 35 milionů investoval od roku 2004 Olomoucký kraj do zabezpečení železničních přejezdů a bezpečnostních auditů. O rok dříve vytvořila skupina složená ze zástupců kraje, správy silnic, policie a Českých drah seznam 22 nebezpečných přejezdů. K nim v loni připojila dalších pět. Patří mezi ně i železniční přejezd ve Ptenském Dvorku.

„Před třemi lety tu náklaďák s dřevem vlítl na přejezd a naboural rovnou do lokomotivy. Od té doby se tudy bojím jezdit. I kdyby u přejezdu nebyla stopka, stejně bych zastavila, abych se rozhlédla,“ svěřila se Jana Kociánová, která přes Ptenský Dvorek jezdí k rodičům.

Prozatím větší bezpečnost kromě zmíněné dopravní značky zajišťuje ještě vodorovné značení, takzvané akustické prahy. Ty jsou umístěné po třech v obou směrech jízdy. „Připravujeme nyní podklady pro projektovou dokumentaci. Na přejezdu chceme instalovat světelné zabezpečovací zařízení a budeme jednat s Olomouckým krajem o finančním příspěvku,“ uvedl vrchní přednosta Správy dopravní cesty Olomouc Václav John.

Požadovaných sedm set tisíc korun však zastupitelé kraje železnicím nepřiklepli. „Rada ani zastupitelstvo finanční příspěvek neschválili.
Bezpečnost železničních přejezdů je zcela v kompetenci státní organizace Správa železniční dopravní cesty, příspěvky kraje nejsou povinné,“ poznamenal mluvčí krajského úřadu Tomáš Kocych.

Od začátku roku došlo na Prostějovsku pouze k jedné dopravní nehodě na železničním přejezdu.

V letošním roce kraj poskytl 300 tisíc korun na zpracování projektové dokumentace na výstavbu zabezpečovacího zařízení v Olomoucké ulici v Prostějově.