O jeho zabezpečení hovořil vloni prostějovský místostarosta Vlastimil Uchytil. Tvrdil, že na přejezd by měly přibýt během letošního roku závory. Podle vyjádření Václava Johna, vrchního přednosty Správy dopravní cesty Olomouc, se tak však nestane.

„Realizaci předpokládáme až v příštím roce. Přijde na miliony korun ze státního rozpočtu,“ informoval John. Dodal, že v současné době se pro zabezpečení připravuje projektová dokumentace. Správa na ni získala tři sta tisíc z pokladny Olomouckého kraje.

Lidé z blízkého sídliště E. Beneše se závor na přejezdu nemohou dočkat. S pohnutím vzpomínají na zbytečně zmařené životy dvou dívek a dvou žen.

První obětí nechráněného přejezdu se stala před více než dvaceti lety školačka, která se vracela z nákupu. Neslyšela vlak a skončila pod ním. V listopadu 2006 tady zase lokomotiva srazila nepozornou jedenáctiletou holčičku a její kamarádku těžce zranila. Posledním případem, kdy na kolejích úřadovala smrt, byla sebevražda z minulého roku.

„Když ta paní viděla, jak se blíží vlak, přešla na druhou stranu kolejí. Těsně před vagonem pak skočila do kolejiště. Přestože strojvůdce začal okamžitě brzdit, táhl tělo asi patnáct metrů,“ popsal tragickou událost mladík, který stát poblíž.

Až se nainstalují závory, bezpečnost na kolejích se zvýší jen relativně. Lidé se totiž naučili přecházet trať téměř v celé její délce od místního až po hlavní nádraží.

„Plot, který tu město nechalo před lety postavit, někdo postupně rozkradl. Nový tam nedáme, je na lidech, aby se chovali odpovědně a nepřecházeli koleje mimo přejezdy,“ shodli se radní už před časem.

Strážníci a policisté řešili s neukázněnými chodci řadu přestupků. „Jde o drážní pozemek a vyjma zaměstnanců drah na něm nemá nikdo co pohledávat,“ vyjádřil se ředitel prostějovských strážníků Jan Nagy s tím, že si však spousta lidí nedá říct a přechází trať dál