Taková je nyní realita lokality v prostějovské Jezdecké ulici.

Jezdecké proto, že zde od devatenáctého století stávala budova jezdeckých kasáren. Ta však loni v únoru šla k zemi.

Ani po více než roce přitom není stoprocentně jasné, jaké bude využití prostoru. Tím míň kdy bude mít nějaké nové.

„Město nebude pozemky prodávat jiným investorům. V případě potřeby bude příprava výstavby zařazena do plánu na rok 2018,“ uvedl třeba náměstek primátorky Zdeněk Fišer, jeden z obhájců zbourání kasáren.

Odkázal zároveň na studii prostoru, kterou město zveřejnilo loni v dubnu.

Sportovní hala, botanická zahrada, obchody?

Vysvětlení, co by v lokalitě mělo vzniknout, zde však najdeme jen částečné.

Například u poslední ho pozůstatku areálu kasáren, jízdárny, je naznačeno hned několik způsobů využití.

Třeba jako sportovní haly, zázemí pro botanickou zahradu či obchodní pasáže. A jasno stále není.

„K jízdárně se mi těžko vyjadřuje. Pokud by se nepodařilo postavit sportovní halu za oděvní školou, mohla by se k tomuto účelu využít právě ona jízdárna. Názory se teprve mění a vyvíjí,“ uvedla s tím, že při využití plochy po jezdeckých kasárnách připadá v úvahu i obchodní centrum či zástavba rodinných domků.

Ještě více se ale ve vedení města mluvilo o komunitních domech, bydlení pro seniory.

Jak ale připouští Rašková, zatím nikdo neví, kdy by mohlo být jasno. „To vám opravdu neumím říct,“ reagovala.

Bourali jen kvůli bourání

Tento přístup vedení města už loni před zbouráním kasáren kritizovala opozice. Nelíbilo se jí, že radní chtějí nechat kasárna zbourat bez toho, aby bylo s konečnou platností určené, co v daném místě vznikne.

„Očekával jsem, že se nebude nic dít. Bourali jen kvůli bourání, na truc,“ říká třeba opoziční zastupitel Jan Navrátil.

„Budova měla historickou i stavební hodnotu. A projekt na rekonstrukci byl lepší, než plán na demolici,“ dodal.

Nakonec si však koalice i přes odpor Navrátila a jeho kolegů prosadila svou.

Její plán měl však také zastánce. Třeba Radka Zacpala, který na zasedání myšlenku ke srovnání kasáren se zemí obhajoval.

„Ať by se s tehdejší budovy udělalo cokoli, provoz by byl velice náročný. Za tím si stojím: demolice kasáren byla rozhodně výhodnější. Stejně tak je nyní lepší řešit prostor jako celek, ne jen jeho část,“ poznamenal k tomu.