„Rada města projedná zahájení zadávacího řízení veřejné zakázky pod názvem Výběr dodavatele služeb v oblasti marketingu a propagace pro statutární město Prostějov – nové vyhlášení," potvrdila v pondělí prostějovská mluvčí Jana Gáborová.

Podklady k tendru vypracovala Renata Grulichová, vedoucí odboru kancelář tajemníka prostějovského magistrátu. Manžel Grulichové, Bedřich Grulich, je prostějovský radní za ČSSD.

Proč radní na tendru trvají?

„Chceme, aby jméno města bylo vidět v rámci regionu, Moravy i celé České republiky. Pak by mělo být vidět i při mezinárodních akcích, Prostějov chceme propagovat i za hranicemi republiky," reagoval náměstek Jiří Pospíšil (ODS).

Do předchozího výběrového řízení na propagaci a marketing magistrátu se přihlásili tři uchazeči. Městem stanovené podmínky ale dokázal splnit pouze jediný z nich – místní TK PLUS Miroslava Černoška. Protože soutěž o jediném uchazeči odporovala zákonům, museli ji radní zrušit.

Jak funguje marketing a propagace při olomouckém magistrátu?

Mají tam vlastní oddělení propagace a marketingu. „Toto naše oddělení koordinuje zavádění jednotného vizuálního stylu města. Dále zajišťuje grafickou a předtiskovou přípravu merkantilních tiskovin, pozvánek, inzerce a dalších tiskových materiálů. Po technické stránce spravuje a vytváří webové stránky města spolu s městským turistickým portálem," popsala mluvčí olomouckého magistrátu Radka Štědrá.

Vedoucí odboru vnějších vztahů a informací Statutárního města Olomouce Daniela Horňáková doplnila, že strategii v oblasti propagace a marketingu řeší jen za pomoci vlastních zaměstnanců.

„Žádnou externí firmu si na to nenajímáme," řekla.

Olomouc přitom s TK PLUS spolupracuje na pořádání sportovních či kulturních podniků. Loni šlo na například o Pohár primátora v orientačním sprintu.