„Technickou chybou došlo k tomu, že klientům Jihomoravské plynárenské nebyla platba stržena v rámci inkasa. Dostávají poštovní poukázky,“ vysvětlila mluvčí České pošty Marta Selicharová. Složenku by měli zákazníci plynáren uhradit do konce května.

Klientkou Jihomoravské plynárenské je i Eva Vorrethová z Prostějova. Stejné komplikace jako jí přinesla chyba České pošty také desítkám tisíc dalších klientů jihomoravských plynáren v regionu. Nervozitu a čas ztracený zjišťováním co se stalo a čekáním na poště jim nikdo nenahradí.

„Všimla jsem si, že mi neodešla z účtu platba za plyn. Polekala jsem se, protože plynárna v takovém případě posílá okamžitě upomínací dopisy. Tak jsem na nic nečekala a volala na zákaznickou linku,“ popsala svůj zážitek Eva Vorrethová z Prostějova.

Na zákaznické lince plynáren se jí místo uvítacího proslovu dostalo okamžitého vysvětlení, že se stala technická chyba a na platbu přijde složenka.

„To mě naštvalo. Udělali chybu a pak mám ještě platit za složenku. Když přišla, byla na ní naštěstí poznámka, že je bez poplatku. Ale na poštu s ní stejně musím,“ postěžovala si mladá žena.

Technici pošty nyní zjišťují, co závadu způsobilo. „Tato chyba se stala poprvé za dobu aplikace SIPO, která funguje od roku 2005 a nastala pouze při zpracování změnových souborů RWE – Jihomoravské plynárenské,“ uvedla mluvčí České pošty.

Jakmile odborníci zjistí důvody, upraví aplikaci tak, aby k podobným událostem nedocházelo. Do té doby budou sledovat správnost jejího chodu poštovní úředníci na monitorech svých počítačů.

Mluvčí Jihomoravské plynárenské Jiří Bezděk komentoval případ takto: „Poškodilo nás jednak to, že peníze, které jsme měli mít na účtu, tam ještě nejsou. Navíc velká část našich zákazníků dávala tuto situaci za vinu nám a tak utrpělo dobré jméno společnosti. O žalobě zatím neuvažujeme, Česká pošta zareagovala vstřícně, uznala svou chybu a pracuje na nápravě.“