„Chlapi podle mě makají ostošest. Aspoň teda, co jsem viděla na vlastní oči,“ míní paní hospodská z blízkého Hostince u Vinklerů.

Stejného názoru je i pan Miloš, který má nedaleko stavby mostů chatu.

„Chodím sem se psem na procházky a pozoruji, jak stavba roste. Jde to docela rychle,“ říká na místě pan Miloš.

„Navíc mě u toho baví ještě jedna věc, a to sledování marného snažení řady neukázněných šoférů, kteří se snaží stavby obou mostů projet. Podívejte, zrovna jede od Stražiska další, teď přejíždí náhradní pontonový most u první stavby, ale u druhé se bude muset otočit, tam to projet nejde. Mrkejte, už to tam túruje, otáčí se a maže zpátky. Zas jeden, co nerespektuje značky,“ usmívá se pan Miloš.

Pontonový most ze směru od Stražiska slouží podle mluvčí Olomouckého kraje Evy Knajblové k zajištění dopravní obslužnosti místních obyvatel v prostoru mezi mosty.

Šedomodré za 30 milionů

Sama přiznává, že vyznačené dopravní značení se někdy řidičům nedaří dodržovat. Pozitivní ovšem podle ní je, že stavby obou mostů běží podle plánovaných harmonogramů, kdy hotovo má být nejpozději v prosinci.

„Celková proinvestovaná částka činí přibližně 30,5 milionu včetně DPH. Mosty jsou prováděny dle standardů pro realizaci tohoto druhu mostů. Pro představu, beton bude pohledově v přirozeně šedém odstínu a zábradlí dle zvyklostí modré,“ přidala pár faktických údajů mluvčí Knajblová.

To, že stavba mostů běží podle plánu, kladně kvituje i ptenský starosta Jiří Porteš.

„Byli jsme si dobře vědomi, že mosty jsou ve velmi špatném stavu. Tak hold jejich přestavbu musíme nějak přežít,“ uvedl starosta s tím, že oceňuje, že se oba mosty dělají naráz.

„Zároveň jsme chtěli, aby byly mosty hotové co nejdřív, a teď to vypadá, že to snad bude už na konci listopadu,“ věří starosta Porteš.

Trable s dopravou

Co jej trochu trápí je komplikovaná doprava, se kterou se místní i projíždějící musejí vypořádat.

„Třeba autobus pro školáky, to byl problém. Musel jezdit objížďkou. Vyřešili jsme to dalším autobusem,“ vysvětlil Porteš s tím, že se snažili vyjít vstříc i pracovníkům pily, která se na okraji Dvorku nachází.

„Lidé z okolí to z části vyřešili za nás, protože někteří z nich začali do práce jezdit na kole, dalším jsme umožnili parkování mezi stavbami obou mostů. Zbytek cesty ale musí dojít pěšky,“ okomentoval situaci starosta.

Komplikovanější je samozřejmě i cesta na nákupy, protože v místě není obchod. „Ale lidi to vesměs chápou, že se s mosty muselo už něco začít dělat, a tak se přizpůsobili,“ uzavřel ptenský starosta.