„Při ambulantním vyšetření zaplatí pacient poplatek v hotovosti. Na lůžkové části vystaví personál poslední den hospitalizace pacientovy fakturu, kterou zaplatí na centrální pokladně nemocnice buďto v hotovosti, nebo jak ukládá zákon nejpozději do osmi dnů,“ sdělil mluvčí společnosti Agel Tomáš Želazko. „Nejdříve pacienta ošetříme. Následně jej vyzveme kpodepsání finančního závazku,“ podotkl Želazko a dodal, že vedení prostějovské nemocnice neuvažujeme nad tím, že by vybírala poplatek za telefonickou konzultaci. Zároveň přiznal, že doba, kterou pacient stráví vambulanci se prodlouží. „Větší zatížení zdravotnického personálu se samozřejmě budeme snažit minimalizovat využitím elektronických programů, ale musíme přiznat, že zatížení personálu vzroste,“ dodal mluvčí Agelu stím, že peníze získané zregulačních poplatků půjdou na dovybavení čekáren, ambulancí nebo pokojů nemocnice.

Soukromí lékaři zProstějovska budou ve většině případů vybírání poplatků řešit přes zdravotní sestry. „Pověřila jsem sestru, která bude poplatky vybírat a vypisovat doklady o jejich zaplacení,“ sdělila praktická lékařka pro děti a dorost zKonice Anna Látalová, které už rodina pořídila na poplatky pokladničku. „Zřejmě ji ale nevyužiji. Nejspíš si pořídím nějaký trezor, kam budu dávat vybrané peníze, protože nemohu každý den chodit do banky finance ukládat,“ vysvětlila Látalová.

Stejný princip zavede ve své ordinaci i praktická lékařka pro dospělé Jana Kučerová. „Jediný způsob jak vybírat poplatky je přes zdravotní sestru. Ta bude muset lidem vypsat i doklad, takže počítáme, že se doba, kdy je pacient vordinaci prodlouží. Tím pádem se budou tvořit větší fronty včekárnách,“ upozornila Kučerová.