Osmdesátileté Ludmile Nezvalové a jejím sousedům minulý týden dělníci překopli kanalizační odpad. Stará žena, která se nemůže dostatečně pohybovat, se podle svých slov několikrát dožadovala nápravy. Bohužel nepochodila a ještě si vyslechla několik narážek, ať se do věcí raději neplete a že to není její starost. Ještě dnes nemůže použít ani vlastní toaletu v domě.

„Je to hrůza. Když mi babička řekla, co se stalo, okamžitě jsem telefonoval na poruchovou službu do Brna. Ti mě odkázali do Prostějova, kde je zákaznická kancelář. Několikrát jsem s nimi jednal a oni nakonec slíbili, že to budou nějak řešit. Samotného by mě ale zajímalo kdy,“ přiznal vnuk Ludmily Nezvalové, kterému vadí také to, jak se pracovníci firmy k jeho staré babičce chovali. „Pokud se člověk nemá jak bránit, dovolují si na něj. Měli by se stydět,“ řekl třicetiletý muž.

Podle vedoucí kanceláře společnosti Jihomoravská plynárenská Dany Altsternové se žena, které překopli odpad, může stejně jako lidé, kterým se něco podobného stane, obrátit přímo na Jihomoravskou plynárenskou na úsek správy plynárenského majetku. „Touto a jinými stížnostmi se samozřejmě budeme zabývat,“ sdělila Altsternová.

Obecně platí, že občan, kterému byl poškozený jeho majetek v důsledku provádění stavby či rekonstrukce, by se měl obrátit buď přímo na stavební dozor dané stavby nebo na generálního dodavatele stavby, kterým je v tomto případěJihomoravská plynárenská.

Jihomoravská plynárenská v květnu zahájila druhou část rekonstrukce plynovodů. Rozvodovou síť v Prostějově bude opravovat až do června příštího roku.