„Na dopravní situaci ve městě si necháváme zpracovávat pravidelné průzkumy. Ty ukazují, že každým rokem vzrůstá počet přihlášených automobilů o osm procent,“ informoval prostějovský místostarosta Pavel Drmola.

Pro řidiče tak radnice chce kupříkladu v rámci obnovy sídliště Šárka zvětšit tamní parkoviště.

„V rozpočtu máme zatím na rekonstrukci silnic, chodníků a především parkovacích ploch na sídlišti vyhrazeny dva miliony korun,“ sdělil další prostějovský místostarosta Miroslav Pišťák.

Konšelé se shodují, že nejstarší prostějovské sídliště Šárka nebylo projektováno na tak velký počet dopravních prostředků. Ostatně, stejně jako ta ostatní.

Zároveň si ale uvědomují, že nejenže nemají kam parkovací plochy rozšiřovat, ale chybějí jim na to i peníze. „Abychom stavěli parkovací domy, na to nemáme prostředky,“ krčí rameny Drmola.

Mají je však jiní investoři. „Předpokládám, že dojde k posunu soukromých iniciativ a začnou vznikat komerční parkovací domy,“ domnívá se Pišťák.

První z takových domů by mohl za pár roků stát i přímo v centru města. Společnosti, které se uchází o lukrativní pozemky u Společenského domu, tam totiž mají vybudovat právě tento typ stání.

„Je mi vcelku jedno, jestli nová parkovací místa vybuduje město nebo soukromý investor. Hlavně, aby bylo kde zaparkovat. Teď je to vážně hrozné,“ nechal se slyšet motorista Petr Hradílek z Prostějova.