Už příští týden totiž Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne s jeho rekonstrukcí, která by měla trvat více než půl roku.

„Jedná se o nebezpečné místo, křižovatku na dálnici, která byla vybudována bez připojovacího o odbočovacího pruhu. Předmětem rekonstrukce je vybudování připojovacího a odbočovacího pruhu v délce asi dvě stě metrů, které řidičům umožní bezpečný sjezd z dálnice a bezpečné najetí,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Rekonstrukce začne už třináctého března.

ČTĚTE TAKÉ: Felicie dělala ve vzduchu salta, dva mladí lidé zraněni

Chystá se proměna dalších tří nájezdů

Řidiči chystané změny vítají. Podobně jako ŘSD i oni je považují za krok k bezpečnější dálnici.

„Určitě by nájezdy měly být delší, všude v Evropě jsou. Aspoň ať je prodlouží jak v Brodku u Prostějova, rozhodně by pak místo bylo bezpečnější,“ vyjádřil se třeba jeden z prostějovských řidičů Karel Vysloužil.

Správci dálnic ho i další šoféry potěší. Podobné změny totiž chystají ještě na dalších exitech Prostějovska. I na nich se dá najít stejná vada – tedy chybějící odbočovací i připojovací pruhy.

„Jedná se již o třetí nebezpečnou křižovatku na D46, která bude modernizována. V nejbližších letech se budou modernizovat další 3 křižovatky: Olšany u Prostějova, Držovice a Prostějov – střed. S tím, že modernizace křižovatky u Olšan bude zahájena přípravnými pracemi ještě v letošním roce,“ prozradil Studecký.

Podle informací ze ŘSD by exit u Žešova měl přijít na třináct milionů korun.

Rondely tentokrát nebudou

Oprava nájezdů a výjezdů z dálnice D 46 jsou poslední dobou spojené také s výstavbou nových rondelů.

Příkladem může být Brodek u Prostějova, kde došlo k přesunu exitu a vybudování nového rondelu, v obci už druhého.

Další je pak v plánu u exitu Prostějov-Sever. V případě exitu u Žešova by ale na rondely, které mezi Prostějovany vzbuzují smíšené pocity, dojít nemělo.

ČTĚTE TAKÉ: 

Miroslav Čada se vrací na lavičku Agelek

V Prostějově jsou jesle přeplněné, jinde je nechtějí