„Bydlím vedle na sídlišti, takže je pro mě velmi výhodný. Dlouho jsme čekali, až přejezd bude. Zatím se musím dobře rozhlížet a poslouchat, jestli nezvoní. Až zprovozní závory, bude to úplně perfektní,“ pochvaloval si v úterý dopoledne dvaasedmdesátiletý pan František, který mířil na kole do města.

„Závory začnou fungovat každým dnem,“ ujistil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.

Nový přejezd na cyklostezce je však zřejmě poslední letošní významnou změnou na tratích prostějovského regionu.

„Loni se dočkaly celkové opravy přejezdy ve Vrbátkách a Bedihošti. Tento rok s rozsáhlejšími úpravami na tratích Prostějov – Dzbel a Olomouc – Nezamyslice nepočítáme. Předpokládáme běžnou údržbu výhybek, výměnu pražců, hubení plevelů, ořez dřevin a podobně,“ podotkl Halla.

Závory v Olomoucké? Běh na dlouhou trať

Tolik potřebné závory na silnici v Olomoucké, jen pár metrů od nového přejezdu pro cyklisty, jsou tedy v nedohlednu. „Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení je konečnou etapou rozsáhlé stavební investice Olomouckého kraje, Města Prostějov a Správy železniční a dopravní cesty,“ konstatoval Halla.

„Máme hotovou studii, k níž se vyjadřují dotčené instituce. Je jich velmi mnoho a proto to trvá. Pak nás ještě čeká zpracování definitivního projektu, což znamená, že přípravy stavby se podle současných předpokladů protáhnou nejméně do příštího roku,“ odhadl Petr Dlabal z oddělení investiční výstavby krajského úřadu.

Kvůli škrtům podjezd ve Vrahovické zatím nebude

Letos se měla začít pokládat také rychlostní trať z Brna do Přerova přes Nezamyslice. V návaznosti na ni měl v Prostějově vzniknout tři sta metrů dlouhý podjezd pod kolejemi ve Vrahovické ulici za zhruba sto milionů korun. Stavět se ale kvůli škrtům v dopravě nezačne ani trať, ani podjezd.

„Realizace vysokorychlostních tratí není v době, kdy se potýkáme s nedostatkem finančních prostředků na dostavbu konvenčních koridorů, na pořadu dne,“ potvrdil mluvčí železnic Pavel Halla. (pam)